Avatar billede chrcms Novice
14. oktober 2010 - 16:53 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

BSOD ved genstart

Hej Eksperter

Jeg har lige fået ny hardware, og har fået det problem at når jeg genstarter får jeg blå skærm. Jeg kan kun slukke min pc ved at holde knappen inde, ellers fryser den bare.

Jeg har siddet på en million forum for at se om jeg kunne finde noget, men har ikke rigtigt fundet noget brugbart.

Jeg har fået indstillet mine ram så de kører 9-9-9-20 men den laver stadig problemer.

Jeg kan se at mine ram skal kører 1,65v men kan ikke finde nogle steder at ændre dette (kan se de er på 1,5v nu, men det er gråt i bios og kan ikke ændres)

Håber der er nogen der kan hjælpe mig

Hardware:
Intel I7-920 2,8GHz
Gigabyte X58A-UD7
OCZ Gold ram 12gb (6x2) kører 9-9-9-20 @ 1.65v
Og et Zotac GTS 450 grafikkort
Kører windows 7 x64
Avatar billede noltus Novice
14. oktober 2010 - 17:05 #1
Skriv lige hvad der står på drn blø skærm,der er en fejlmelding og kan give en ledetråd
Avatar billede chrcms Novice
14. oktober 2010 - 17:11 #2
Her er hvad windows siger til mig efter genstarten

Problemsignatur:
  Navn på problemhændelse:    BlueScreen
  OS-version:    6.1.7600.2.0.0.256.1
  Landestandard-id:    1030

Flere oplysninger om problemet:
  BCCode:    1e
  BCP1:    FFFFFFFFC0000005
  BCP2:    FFFFF800033AEF9A
  BCP3:    0000000000000000
  BCP4:    000000000000004E
  OS Version:    6_1_7600
  Service Pack:    0_0
  Product:    256_1

Filer, der hjælper med til at beskrive problemet:
  C:\Windows\Minidump\101410-20108-01.dmp
  C:\Users\Christian\AppData\Local\Temp\WER-55411-0.sysdata.xml

Læs erklæringen om beskyttelse af personlige oplysninger online:
  http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=104288&clcid=0x0406

Hvis onlineerklæringen om beskyttelse af personlige oplysninger ikke er tilgængelig, kan du læse den erklæring om beskyttelse af personlige oplysninger, som er offline:
  C:\Windows\system32\da-DK\erofflps.txt
Avatar billede chrcms Novice
14. oktober 2010 - 17:24 #3
Har taget et billede af BSOD
http://www.gratisupload.dk/download/50601/
Avatar billede noltus Novice
14. oktober 2010 - 19:37 #4
For mig ser det ud sm ram problemer,prøv med 1 ram stang ad gangen
Avatar billede noltus Novice
14. oktober 2010 - 19:51 #5
prøv at sætte Extreme Memory Profile (X.M.P.) i bios til Profile1 eller Profile2 og se om v værdien bliver ændret
Avatar billede chrcms Novice
14. oktober 2010 - 20:36 #6
Jeg har nu siddet og prøvet at slå XMP til... Men af frygten for at lyde som en IT analfabet, hvordan gør man det? Jeg synes ikke at kunne se det nogen steder, er det noget man skal downloade?
Avatar billede chrcms Novice
14. oktober 2010 - 21:01 #7
Har siddet og kikket i min brugsanvisning, og der står at menuen skulle komme automatisk, hvis ram'ne understøtter dette, så går ud fra at de ram ikke understøtter XMP
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2010 - 08:14 #8
lav en ultimate boot cd og boot op på den og test med en ramklods i ad gangen.

første gang der kommer røde tal er det en dårlig klods

http://www.ultimatebootcd.com/

m.v.h
Avatar billede chrcms Novice
15. oktober 2010 - 15:22 #9
ok,Jeg har nu fundet én af de 6 klodser som min pc ikke kan starte op med... Så jeg har fjernet den!

Jeg har nu prøvet at tage en klods og sætte i, jeg har sat den til at scanne med UBCD med den windows scanner der var. Det går fint i den normale, men ved udvidet går de næsten i stå ved punkt 7 ud af 11.

Jeg har nu sat de 5 klodser i som den gad starte med, meen den laver stadig blå skærm :(
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2010 - 16:00 #10
der må være flere med fejl på
Avatar billede chrcms Novice
15. oktober 2010 - 18:43 #11
Jeg har nu testet alle klodserne igen, der var ikke nogen med fejl, bare mig som satte den i den forkerte DIMM port. Testede alle sammen uden fejl med Memtest86+, tog en klods ad gangen. DOG står der at det er 10600 ram i testen. Men der står det er 10666 på RAM'ne ??? ligeledes står der CAS 8-8-8-19 hvor der står 9-9-9 på RAM'ne
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2010 - 20:21 #12
den vil bare køre med den laveste nævner som jeg husker ellers starter den bare ikke op.

så burde den kunne køre uden bsod fejl men hvis ikke så ved du at det ikke er ram

hvis man køber ny pc skal man altid teste den for fejl i ram
de laver en million ram og selvfølgelig er der fejl i nogle af dem og de byttes hvis de ikke er for "gamle" så tilbage til forretningen og få den/dem byttet
Avatar billede chrcms Novice
16. oktober 2010 - 08:40 #13
Jeg har nu prøvet at starte PC'en op med en klods ad gangen, og samtlige af dem laver blå skærm når jeg genstarter! Er det muligt at det kan være noget andet.

Har kørt Windows Memory Diagnostic på 2 af klodserne, men den er 4-5 timer om at køre en test igennem, ved test 7 af 11 bliver den såå langsom, 7-11 bruger 99% af tiden på testen.

Og inde i CPUID står der er ram'ne er:
NB Freq. 2159MHz
DRAM 539,8 MHz
og alle cas står forkert, selvom jeg har ændret det i BIOS ....
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2010 - 09:42 #14
det kunne godt være et dårligt bundkort

tag batteriet ud i et par minutter og flyt jumperen rundt omkring det og sæt dem tilbage hvor de sad
sæt batteri igen og start den op og gå i bios og save

husk DE SKAL SIDDE HVOR DE SAD FØR

lad os så høre hvad der skete

du skal måske prøve med en hel anden type ram end dem du har nu
Avatar billede chrcms Novice
19. oktober 2010 - 20:40 #15
Okay, jeg har nu sat en gammel IDE harddisk i og installeret windows på den, og nu virker det. .......
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2010 - 07:23 #16
vart den anden harddisk ikke en ny en
det er altid godt at fjerne partition c og oprette en ny - så er den helt ren for skidt og møg og auto bliver formateret

m.v.h
Avatar billede djqck Nybegynder
26. oktober 2010 - 12:22 #17
prøv at sætte din gamle HDD in og så inden i pc kassen på mother board er der en knap eller en jumper det vil genstarte din bios til normalt og hvis det ikke virker så genistallere windows på din HDD

og knappen eller jumperen hedder CMOS og det skulle side ved siden af batteriet
Avatar billede djqck Nybegynder
26. oktober 2010 - 12:23 #18
eller jeg mente den nye HDD du havde som gav dig BSOD
Avatar billede chrcms Novice
29. oktober 2010 - 12:10 #19
Sendte bundkortet retur til der hvor jeg havde købt det. De kikkede på det og kunne ikke finde nogen fejl, sendte det retur til mig. Men nu virker det. Det giver ingen mening :/
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2010 - 12:37 #20
jeg skulle for et par siden installere stýresystem på de samme og nøjagtig ens pc via et ghost image fra server
de 39 sad lige i skabet første gang
nr. 40 der VAR EKSAKT mage til kunne bare ikke installeres - den lavede jeg så seperat fra bunden og lavede et image af den og prøvede at skyde den - så virkede den
nu prøvede jeg nr 40 image på en af de andre maskiner og det virkede
den har jeg ingen forklaring på.
sådan er det bare af og til - men det kunne jo have været en nulstilling af bios der måske løste det - man tager strømmen fra i nogle minutter

hvis det er løst lægger jeg et vsasr men hvis det ikke er mig ser du bare bort fra det

ok
m.v.h
Avatar billede chrcms Novice
29. oktober 2010 - 15:22 #21
Jeg havde prøvet at nulstille BIOS og CMOS flere gange, hjalp ikke. Det er bare et mysterium
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2010 - 15:37 #22
er det dette kort

http://www.gigabyte.dk/products/mb/specs/ga-x58a-ud7_10.html

tryk på specifikationer tl højre

Support for Extreme Memory Profile (XMP) memory modules
Support for non-ECC memory modules
Dual/3 channel memory architecture
DDR3:
6 x 1.5V DDR3 DIMM sockets supporting up to 24 GB of system memory
DDR3 2200/1333/1066/800 MHz
Se venligst "Memory support" listen for at se kompatible
hukommelsesmoduler

http://download.gigabyte.ru/memory/mb_memory_ga-x58a-ud7.pdfhttp://download.gigabyte.ru/memory/mb_memory_ga-x58a-ud7.pdf

fik du ikke en manual med til bundkortet
så tryk på manulaer til højre og hent en
dere står som regel hvad den kan
m.v.h
Avatar billede chrcms Novice
13. november 2010 - 09:33 #23
Har snakket med gigabyte 10-15 gange nu, og problemet synes at være forsvundet..... dog ikke løst, bare forsvundet