Avatar billede buck Nybegynder
14. oktober 2010 - 14:43 Der er 1 løsning

Sharepoint XML maps i Excel 2010

Hej eksperter,

i Excel 2003 har jeg ofte benyttet XML Maps med en sharepoint liste som datakilde.

men nu er jeg ved at kigge på 2010 og kan ikke umiddelbart finde samme funktionalitet.

i 2003 benytter jeg
DATA -> XML -> XML Source
XML Maps
Add
New source
i Data Connection Wizard vælger jeg så "Windows Sharepoint Services lists" hvorefter jeg kan indtaste adressen for den sharepoint liste jeg ønsker at hive data ud fra.
Derefter kan jeg vælge felter, filtre, sortere m.m. for at opbygge min query, og det resulterer i at jeg får en liste med felter, som jeg kan trække over i mit regneark.

i 2010 prøver jeg
Data -> From Other Sources -> From XML Data Import
New Source
men i denne Data Connection Wizard kan jeg ikke vælge noget med Sharepoint.

hvad mangler? Hvordan trækkes data fra sharepoint lister ind i Excel 2010?

det, at man i sharepoint kan definere et view, og så vælge "Export to Spreadsheet" (som danner en query-fil) er ikke nok, for det giver mig ikke en liste med felter, som jeg kan trække ind (mappe) som jeg vil.

hvordan benyttes XML maps i Excel 2010?
Avatar billede buck Nybegynder
27. januar 2011 - 10:51 #1
100 dage uden nogen respons - så lukker jeg igen.