Avatar billede youghurt Nybegynder
14. oktober 2010 - 12:33 Der er 1 løsning

Outlook viser HTML emails som plain text?

Hej Eksperter.
Nu har jeg prøvet alt og søgt alt.
Mit Outlook 2007 laver mails som vi sender ud fra vores egen hjemmeside (www.xxx.dk) til vores egne konti (youghurt@xxx.dk) om til plain text?

Jeg har ikke installeret AVG, som der bliver forslået er problemet på mange forums. Og jeg har ikke aktiveret "Read all standard mail in plain text" funktionen til. Har ikke ændret på noget siden sidst, hvor det virkede.

Tilgengæld så har vi lige opdateret vores server til nyeste php og apache. Sammen med dette, så har også installeret ny ubuntu mailserver (X-Mailer: PHP v5.3.2-1ubuntu4.5).
Kan dette være skyld i vores problemer?

Det har dog ikke noget med maileren at gøre, da vi har testet at sende selv samme emails fra systemet til f.eks. en gmail konto og her vises alt HTML som det skal.
Prøvede sågar at installere Thunderbird på samme PC for at se om det var andet end klinten (Outlook) den var galt med? Men mailsene gik også fint igennem her.
Ergo må der være noget i Outlook som ikke kan lige den nye X-Mailer?

Nogen der har nogle gode bud?

Mvh Youghurt.
Avatar billede youghurt Nybegynder
29. oktober 2010 - 08:53 #1
Fandt selv løsningen på denne. Vores server opsætning var desværre påvirket af vores apache/ubuntu opdatering, således at der skulle foruddefineres HTML kode i headeren når vi dynamisk oprettede vores nyhedsbreve i systemet.
Ved godt at det nok ikke giver så meget mening for jer når i ikke kan se koden, men kan desværre ikke uddybe mere..
Youghurt.