Avatar billede Fergie Nybegynder
13. oktober 2010 - 15:57 Der er 2 kommentarer

WD Live TV

Hej,

Jeg har fået mig en Synology DS210+ og har fået den til at fungere fint.

Jeg har nu også fået investeret i en WD Live TV. Det er her mit problem opstår. WD Live TV kan ikke "logge ind" på min Synology?? Jeg tror umiddelbart godt at den kan finde Synologyen, men bare ikke få adgang til filerne. Filerne er delte og online tilgængelige.

Jeg har trådet netværk i hele huset og WD live kan jeg godt få til at finde min bærbar, som tilmeld er på Wifi.

Håber der er en der kan hjælpe!!!

Mvh

Jesper
Avatar billede zinuss Nybegynder
17. oktober 2010 - 01:51 #1
Har du enablet Mediaserverenpå Synologyen?

Det er langt langt det nemmeste og så bagefter smide dine billeder, musik og film ind i de mapper som mediaserveren oprette på nas'en.

Nu er det er godt stykke tid siden jeg satte min Synology og WD Live op, men mener også du skal ind i indstillingerne og enable "Auto login to network shares".

Prøv herefter at gå ind i fx music-->Media servers-->her skulle din Synology gerne stå-->vælg music mappen og afspil et nummer. :)

Hvis du får mod på det senere hen, så tjek moviesheets på WD TV .. Det får din dvdsamling til at se fancy ud :)

/K
Avatar billede Fergie Nybegynder
21. oktober 2010 - 15:15 #2
Jeg har faktisk langt om længe fået det til at virke. Jeg fik først Mediaserver til at virke, da jeg kunne få lov til at logge ind med kode.

Men via medieserver kan man ikke afspille ISO filer.. mærkeligt, men det kan man ikke..

Så tænkte jeg, at så må opsætningen være ok, men den spurgte ikke efter en kode. Det var så fordi at ens log ind skal være den samme til alle "network shares". Jeg havde tidligere koblet min bærbar på men ikke Synologyen.

Det endte med jeg koblede bærbar fra og nu ændrede kode ord til synologyen, så nu virker det.. :-)

Det spiller bare maks og kan kun anbefale folk at komme i gang. Skal da lige have kigget på de moviesheets.. ;-)

/Jesper