Avatar billede koldkaffeernederen Nybegynder
13. oktober 2010 - 10:46 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Registrerer ikke udfyldt felt

Hej Eksperter

Jeg kan ikke rigtig få min kontaktformular til at virke. Jeg udfylder naturligvis feltet med "navn" - men det bliver ikke registreret så formularen bliver ikke sendt til mig.

Er der nogen der kan gennemskue hvorfor?

<?

$din_mail = "aaa@bbb.cc"; //Den email-adresse mailen skal sendes til
$emne = "Besked fra xxx"; //Emnet på mailen
$sendt_fil = "tak.html"; //Den fil der skal videre-stilles til når mailen er sendt

if(!$navn) echo "<font size=2 face=Verdana>Du mangler at udfylde navn... - Tryk på din tilbage/back knap!</font>";
else{
mail
("$din_mail",
"$emne",
"Fra: $navn\nE-mail: $email\n\n $adresse\n $post_by\n\n Tlf.: $telefon\n Fax.: $fax\n\n $send_brochure\n $kontakt_mig $metode\n\n Besked: $besked",
"Form: $din_mail");
header("Refresh: 2; url=$sendt_fil");
echo "<br><br><br><br>";
echo "<table width=750><tr><td align=center>";
echo "<font size=2 face=Verdana><b>Din mail er sendt!</b></font>";
echo "</td></tr></table>";
}
?>
Avatar billede claes57 Ekspert
13. oktober 2010 - 11:07 #1
du har sikkert stavet 'navn' forkert på formularen
Avatar billede mrgumble Nybegynder
13. oktober 2010 - 11:20 #2
Bliver dine andre felter (adresse, post_by, telefon) registreret? Og har du kigget i variablerne $_POST eller $_GET?

Jeg gætter på at du har antaget, at register_globals er slået til. Dette kan være en seriøs sikkerhedsproblem!

Desuden skal du kigge på noget input validering, som f.eks. at den indtastede e-mail-adresse reelt er en e-mail-adresse og kun én e-mail-adresse. Og i din linje med "mail", behøver du ikke sætte variablerne $din_mail og $emne i gåseøjne.
Avatar billede cronaldo Nybegynder
13. oktober 2010 - 11:33 #3
<?

$din_mail = "aaa@bbb.cc"; //Den email-adresse mailen skal sendes til
$emne = "Besked fra xxx"; //Emnet på mailen
$sendt_fil = "tak.html"; //Den fil der skal videre-stilles til når mailen er sendt

if(empty($_POST['navn']))
{
echo "<font size=2 face=Verdana>Du mangler at udfylde navn... - Tryk på din tilbage/back knap!</font>";
}
else
{
mail
("$din_mail",
"$emne",
"Fra: $navn\nE-mail: $email\n\n $adresse\n $post_by\n\n Tlf.: $telefon\n Fax.: $fax\n\n $send_brochure\n $kontakt_mig $metode\n\n Besked: $besked",
"Form: $din_mail");
header("Refresh: 2; url=$sendt_fil");
echo "<br><br><br><br>";
echo "<table width=750><tr><td align=center>";
echo "<font size=2 face=Verdana><b>Din mail er sendt!</b></font>";
echo "</td></tr></table>";
}
?>
Avatar billede koldkaffeernederen Nybegynder
15. oktober 2010 - 10:36 #4
Undskyld mit sene svar!

mrgumble: $_POST er justeret til - mht. sikkerhed, så laver jeg det helt om senere, nu virker det i hvert fald (igen). Sender du et svar?

cronaldo: sådan! - sender du også et svar?

Tak for hjælpen til jer begge to.
Avatar billede cronaldo Nybegynder
15. oktober 2010 - 11:08 #5
Jep jep :P
Avatar billede mrgumble Nybegynder
15. oktober 2010 - 11:55 #6
Jep jep jep.