Avatar billede morfarfar Nybegynder
09. oktober 2010 - 00:10 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Styring af fem radiatorer via en termostat

I mit sommerhus har jeg fem el-radiatorer. I mit teknikrum kan jeg tænde/slukke for alle på en gang via en kontakt der går til en boks hvori der sidder et relæ. Den samme boks har oprindeligt været brugt til fjernstyring via fastnettelefon.
Kan jeg tilslutte en termostat til denne boks, så alle husets radiatorer bliver styret af den? og hvorledes skal det gøres, evt. anbefaling af termostat
Avatar billede mcholm Nybegynder
09. oktober 2010 - 08:02 #1
hemm    sider der ikke en termostat i dine el radiatore ?
www.elv.de  de har en masse husteknik  jeg har  brugt den elv i midt hus til styring af central varme  og der har også styring til EL
Avatar billede morfarfar Nybegynder
11. oktober 2010 - 11:33 #2
Jo- der sidder ganske rigtigt en termostat i hver enkelt radiator, hvormed jeg kan styre varmen i hvert enkelt rum, (Under forudsætning af, at dørene er lukkede) Der har, som nævnt, tidligere været mulighed for et ringe til huset via fastnet, for at tænde for varmen. dvs. for alle radiatorer, med den indstilling de nu havde. Nu vil jeg gerne have alle radiatorerne til at tænde hvis temperaturen i huset generelt falder til under f.eks 10 grader, fordi jeg har fået installeret varmepumpe, så radiatorerne kun skal fungere som backup og sikkerhed.
Avatar billede morfarfar Nybegynder
23. november 2010 - 09:16 #3
Har selv fundet en løsning. Ledningen fra før omtalte fjernstyringsenhed, skulle blot forbindes til en rumtermostat placeret strategisk.