Avatar billede dallan2007 Nybegynder
07. oktober 2010 - 15:33 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Regulært udtryk der driller

Jeg hader virkelig disse regulære udtryk/klausuler, men nødvendige er de jo.

Jeg har en form hvor brugeren indtaster sin adresse e.g. "Bøge Alle 3, 3. th."

Til formålet bruger jeg følgende:

/^[A-Za-z0-9_ .,øØæÆåÅ]*[A-Za-z0-9][A-Za-z0-9_ .,øØæÆåÅ]*$/

Men hvordan inkludere jeg en bindestreg? Hvis jeg bare skriv "-" ind så bliver alle mulige underlige tegn også accepteret så som ^¨~` osv osv.

Jeg vil kun have: store og små bogstaver, hele tal, punktum, komma og mellemrum. How to?
Avatar billede playnice Nybegynder
07. oktober 2010 - 16:11 #1
her er mit som virker ;-)

^[A-Z0-9._%-]+@[A-Z0-9.-]+\.[A-Z]{2,4}$

Mvh. Henrik
Avatar billede majbom Novice
07. oktober 2010 - 16:31 #2
er der nogen grund til at du har de samme tegn flere gange?

/^[A-Za-z0-9_ .,øØæÆåÅ\-]*$/

kan vel gøre det?

-> #1 - ligner mere noget til at tjekke en email?
Avatar billede dallan2007 Nybegynder
08. oktober 2010 - 09:13 #3
splazz jeg har brugt din, og det fungere rigtig fint - takker - og smid et svar :o)
Avatar billede dallan2007 Nybegynder
08. oktober 2010 - 10:37 #4
splazz, hvordan inkludere man at feltet heller ikke må være tomt?
Avatar billede dallan2007 Nybegynder
08. oktober 2010 - 10:42 #5
Jeg kan lave det som:

if (!thisform.felt1.value.match(/^[A-Za-z0-9_ øØæÆåÅ\-]*$/) || document.profilform.felt1.value == "")
  {
  alert("besked");
  return false;
  }

Men det ville unægtelig være pænere hvis man kunne inkludere det i udtrykket.
Avatar billede majbom Novice
08. oktober 2010 - 14:23 #6
det tror jeg ikke du kan i et regulært udtryk - jeg ville gøre det som du selv har gjort...
Avatar billede ksoren Nybegynder
08. oktober 2010 - 15:18 #7
* betyder nul eller flere tegn
+ betyder et eller flere tegn
Avatar billede playnice Nybegynder
08. oktober 2010 - 18:08 #8
#2 ja det er rigtigt at det er til email check men det var jo også kun for at vise syntaxen og ikke andet