Avatar billede femmming Nybegynder
03. oktober 2010 - 17:41 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

To trådløse forbindelser på samme PC

Hejsa

Jeg har en usb-trådløs netkort, som jeg ofte benytter, da den er bedre end det indbyggede trådløse netværk (føler jeg :-))

Men hvordan kan jeg egentlig se, hvilken den benytter, hvis begge står som "tilsluttet" på samme router, og jeg fx. går på nettet med explorer.?

Jeg benytter Windows 7 ultimate

På forhånd tak
femmming
Avatar billede jacla Nybegynder
03. oktober 2010 - 17:50 #1
Du kan fjerne usb netkortet og se i netværkforbindelser hvilket der bliver afbrudt.

Du findes en del software til WIFI, hvor du kan måle signalstyrke med mere.

http://www.filebuzz.com/findsoftware/Ralink_Wireless_Utility/1.html
Avatar billede femmming Nybegynder
03. oktober 2010 - 17:54 #2
Hej jacla
Mange tak for svaret.
Desværre forstår jeg ikke helt rigtigt.
Hvis jeg har to åbne forbindelser, og jeg åbner Explorer på fx. www.bt.dk.
Hvordan ved jeg så hvilken af de to explorer benytter?

Hvor kan jeg iøvrigt se "netværksforbindelserne" ?

På forhånd tak
femmming
Avatar billede jacla Nybegynder
03. oktober 2010 - 18:08 #3
Ganske enkelt.

Har du kun et netkort der er aktivt kan det kun være det netkort du bruger.

WIN 7)
Har du 2 netkort kan du se dem i kontrolpanelet netværks og delingscenter under "rediger indstillinger for netværkskort"

XP)

er det i kontrolpanelet under netværksindstillinger.

De aktiver det netkort du ikke vil bruge (Højreklik og deaktiver / aktiver)

Du kan også se de trådløse netkort i dosprompten hvis du skriver ipconfig /all

Der vil der stå om de er aktiveret eller deaktiveret :)
Avatar billede Locodk Nybegynder
03. oktober 2010 - 18:17 #4
Nu er mit windows syv på engelsk så ved ik helt hvad menuerne hedder på dansk.

I netværks og delingscenter kan du trykke i venstre side og få en liste over dine adaptere frem hos mig er det "change adapter settings". Her bør du kunne se alle dine netkort.

Hvis du så vælger "Avanceret" oppe i toppen, kan du vælger "avancerede indstillinger", herinde er der en rækkefølge over dine netkort, den burde anvende dem i den rækkefølge.
Avatar billede femmming Nybegynder
03. oktober 2010 - 18:20 #5
Hej igen

Igen mange tak.

Det drejer sig om Windows 7

Nu kan se dem. :-)

Så mangler jeg bare lige at finde ud af 1 ting.

Hvis jeg nu har to trådløse netkort tilsluttet, og jeg åbner explorer på en eller anden side.

Hvordan ved jeg så hvilken af de to trådløse netkort der bliver benyttet (det er måske et dumt spørgsmål)? Og jeg er ikke helt klar over om du forstår hvad jeg mener :-)

Kan man evt. sætte en rækkefølge op ?

med venlig hilsen
femmming
Avatar billede Locodk Nybegynder
03. oktober 2010 - 18:24 #6
Femmming, IE bruger den øverste på listen mig bekendt. Al trafik skulle gå igennem den der er øverst på listen - mig bekendt opnår du heller ingen fordel ved at have 2 trådløse netkort tilsluttet.

En måde du kan teste det på er ved at forbinde til 2 forskellige trådløse netværk (med hver sin offentlige IP) og så gå ind på
www.myip.dk og se hvilken offentlig adresse du bruger.
Avatar billede femmming Nybegynder
03. oktober 2010 - 18:33 #7
Hej igen og tak :-)

Det er netop dette jeg ikke helt forstår.?

Hvordan forbinder jeg de to forskellige trådløse netværk til hver sin ip.

Hvordan kan jeg se, hvilket kort som er forbundet med hvilken ip?

UPS! Er vist kommet til at afbryde tråden. Det beklager jeg.

På forhånd tak
femmming
Avatar billede Locodk Nybegynder
03. oktober 2010 - 18:43 #8
Netværkene er jo forbundet til den ip som de er. Hvis du tager din egen, og din nabos. Så har du 1 ip som din udbyder giver dig, og din nabo har en anden IP som hans udbyder giver ham.
Når du er forbundet til begge to går du ind på siden og finder ud af hvilken ip du har. og så holder du det op imod hvilken ip der hører til hvilken forbindelse.

men igen, hvad pokker skal du bruge det til, giver slet ingen mening i min verden.
Avatar billede femmming Nybegynder
03. oktober 2010 - 18:47 #9
Hej igen

Det er fordi jeg gerne vil vide teste hvilket trådløse netkort som er det bedste. Det indbyggede kontre usb kortet. mht rækkevidde og hastighed.

Jeg mener usb kortet må være det bedste. Og vil derfor gerne være sikker på at det er det jeg tester på. :-)

Beklager at jeg ikke forklarer mig særlig godt :-)

mvh
femmming
Avatar billede jacla Nybegynder
03. oktober 2010 - 19:01 #10
Hvis du vil teste usb kortet, skal du deaktivere det indbyggede netkort.

Du kan teste om det er det indbyggede netkort du har deaktiveret, ved at prøve at tage usb kortet ud. Når det er ude og det indbyggede netkort er deaktiveret vil der ikke være internet adgang.
Avatar billede femmming Nybegynder
03. oktober 2010 - 19:25 #11
Hej

Fedt det har jeg prøvet. :-)

Det lader til at usb kortet virker bedst.

Jeg har derfor deaktiveret det indbyggede kort i enhedshåndteringen.

Håber på, det er den korrekt måde :-)

Tusind tak for hjælpen. :-)

Håber jeg har fået tildelt points korrekt. Er lidt ny herinde :-)

mvh
femmming