Avatar billede femmming Nybegynder
02. oktober 2010 - 17:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Trådløst netværk duer ikke

Hejsa
Håber der er nogle kloge og flinke mennesker herinde, som kan hjælpe mig.
Jeg har en bærbar Dell PC, som jeg ikke kan koble på mit trådløse netværk.
Jeg har Windows 7 (Home edition tror jeg).
Når jeg klikker på det lille "signal-ikon" nederst til højre, viser
den at "den kan se" 2 netværk (9700-2) og (linksys).
Linksys er min router, men jeg kan ikke connecte når jeg forsøger.
Der er et rødt kryds ud for den, og hvis jeg klikker på den, skriver den:
"The settings saved on this computer ofr the network do not match the requirements of the network".

Hvad er der mon galt. Jeg tror det har noget at gøre med det der hedder "Security type" som er WEP hos min (linksys) men WPA2-PSK hos dem uden det røde kryds.

Håber virkelig nogen kan hjælpe mig :-)

Mit sprog er iøvrigt engelsk . Kan jeg ændre det til Dansk ?

på forhånd tak
femmming
Avatar billede Wensien Nybegynder
02. oktober 2010 - 18:08 #1
Har kode på dit netværk?

For hvis du har kode på netværket og din computer ikke har slået samme kryptering til plejer det røde kryds at komme ved siden af nætværket som du omtaler....

Løsning:

Højre klik på dit netværk inden du forbinder til det og tryk på "egenskaber" og under "sikkerhed" er der et felt der hedder "krypteringstype" her ændre du til den type som din router er sat til... har du en gammel router er det sikkert "WEP"

håber det hjalp...
Avatar billede femmming Nybegynder
02. oktober 2010 - 21:35 #2
Hej
Tusind tak for hjælpen
Har ændret krypteringen til den samme som en anden bærbar, så de står HELT ens.
Det røde kryds forsvinder godt nok :-)
Desværre løser det ikke problemet.
Mit netværk hedder som nævnt linksys, og den skriver rent faktisk at den er connected. Men det er den ikke. Der er gult ikon i bunden til højre?

Håber du har flere ideer :-)

Hvad med at ændre sprog til dansk. Kan man det?

mvh
femmming
Avatar billede femmming Nybegynder
03. oktober 2010 - 00:19 #3
Hej igen
Måske skal jeg nævne, at den tilsyneladende har en ip adresse for det trådløse netkort.
Jeg har også prøvet med fastnet. Det duer heller ikke. Også her får den tilsyneladende en ip. (når jeg kigger med ipconfig). Men heller ikke her kan jeg komme på nettet med explorer.

Det skal måske også nævnes at det er en Dell.

mvh
femmming
Avatar billede 50573433 Nybegynder
03. oktober 2010 - 22:06 #4
Hvilken internetleverandør bruger du ???
Avatar billede 50573433 Nybegynder
03. oktober 2010 - 22:59 #5
Hvis du bruger Stofa, Dansk Kabel TV og vidstnok også TDC, registrerer disse leverandører MAC adressen første gang man logger på, derfor skal man kontakte din netleverandør, så de kan resette dit modem.

Det jeg plejer at gøre er forinden kontakten til leverandøren er, når jeg har fat i et nyt sted (kunde) med en ny PC og en af disse leverandører er, at jeg først kopierer PC'ens MAC-adresse ind i routeren, således internetleverandørens system tror, at det er din PC der er koblet på. Årsagen til at jeg gør det er det, at hvis routeren går i stykker, kan man umiddelbart sætte PC'en direkte til vha. et netkabet. Kontakt derefter internetleverandøren og få ham til at resette routeren.

Hvis Du bruger Dansk Kabel TV, kan du også bare slukke modemet 4,5 time og derefter tænde det igen, så burde det virke.
Avatar billede femmming Nybegynder
18. oktober 2010 - 16:22 #6
Hejsa
Tak for svarene.

Kan ikke finde ud af at lukke tråden?

Hvad gør jeg :-)

mvh
femmming