Avatar billede netkoen Nybegynder
02. oktober 2010 - 14:18 Der er 3 kommentarer

Session fejl i IE8 (Virker i Chrome, Mozilla og Safari)

Hej Eksperten

Håber virkelig i kan hjælpe mig. Jeg har et logon på min side som ikke virker ordentlig i IE8.

Mit log in fungerer på følgende måde:

index.php:
brugernavn og adgangskode skrives -> logon knap trykkes på.

JavaScript kaldes, som kalder siden logon.php

logon.php
Opslag i DB laves og tjekker om brugernavn og adgangskode er korrekt. I så fald sættes en session variable.

En success variable sendes tilbage til index.php

Index.php[/b]
Javascript forsættes: Hvis logon var en success sendes brugeren videre til en ny side

Book_search.php
Der kontrolleres allerførst om ovenstående session er sat, hvis ikke returneres man til index.php

Hele problemet er så at sessionen som bliver sat under "logon.php" siden, simpelthen ikke bliver sat i IE8 og derfor sendes man direkte tilbage til index.php.

Selve hjemmesiden ligger som et subdomæne til min normale side, altså bib.mit-domæne.dk

Logon.php ligger i en mappe kaldet "functions".

Håber ikke det er alt for forvirrende. Kan bare sige at problemet ligger i at den session variable eller bliver oprettet, eller i hvert fald ikke er tilgængelig for alle siderne.

Håber virkelig nogen har haft samme problem og har en løsning på det.

Hilsen Daniel
Avatar billede repox Seniormester
02. oktober 2010 - 14:27 #1
Det er ikke nemt at gætte på noget uden kode...
Avatar billede netkoen Nybegynder
02. oktober 2010 - 14:29 #2
Så fandt jeg selv en løsning - dog ikke holdbar, så vil meget gerne høre jeres mening.

Flyttet jeg hele siden væk fra at være et subdomæne, altså bib.mit-domæne.dk til mit-domæne.dk, så virker hele skidtet lige pludselig.

Er der nogen der har en forklaring på dette?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. oktober 2010 - 16:33 #3