Avatar billede roskilde1987 Juniormester
01. oktober 2010 - 21:01 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

kan jeg skifte bundkort

hej.

Har en ældre maskine, Packard Bell, IMedia 5565

Det eneste jeg har skiftet, er at jeg har to DVD brændere, og så har jeg fået en ny harddisk, fået en ram blok mere.

har nu gratis fået et nyt bundkort:

M2N32-SLI Premium Vista Edition.
Der sidder en dobbeltkerne processor i.

Beskrivelsen kan læses her.

http://www.asus.dk/product.aspx?P_ID=azDsRMiXk4PLyh4S.

Ville jeg uden videre kunne flytte alle mine gamle ting over på det nye bundkort, og så bare kører videre der fra? Eller er der nogle af komponenterne der ikke ville passe sammen?

tænker både på stik, om rammene kan passe over, og om den gamle stømboks kan følge med?

Kører vindows 7. Så ville computeren også bare starte op med det nye bundkort, uden at der er nogle ændringer?
eller skal man også ind i bios og lave ændringer?

Hilsen Ian.
Avatar billede andreas1183 Nybegynder
01. oktober 2010 - 21:15 #1
det tror jeg når det er at vis man selv kan lave sin egen pc med de dele.
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. oktober 2010 - 21:18 #2
andreas1183...
Du skal lige lære at præcisere dine svar + "tror" duer altså ikke...

1. link duer ikke
2. Går videre når du poster et virkende link.
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. oktober 2010 - 21:18 #3
1 + 2 var til spørger
Avatar billede roskilde1987 Juniormester
01. oktober 2010 - 21:19 #4
Det ved jeg heller ikke om man kan.?

jeg ahr selv sammensat den af de dele jeg har nu.. men kun med god vejledning her inde fra...

Om disse dele passer? Ingen ide.. Det jeg gerne ville høre...
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. oktober 2010 - 21:19 #5
drengen1987  - de der 3 år gamle spørgsmål må gerne lukkes :)
Avatar billede roskilde1987 Juniormester
01. oktober 2010 - 21:22 #6
på asus.dk, er der et søgefelt i øverste højre hjørne, der kan du søge på; M2N32-SLI Premium Vista Edition. og komme ind på den side linket skulle have været til.
Avatar billede roskilde1987 Juniormester
01. oktober 2010 - 21:23 #7
har ingen ide om hvordan man lukker dem? skal jeg bare skrive et svar til mig selv, og modtage mine egne point?
Avatar billede roskilde1987 Juniormester
01. oktober 2010 - 21:59 #8
okay.. Så vidt jeg selv kan læse mig til, er de ram jeg har kun DDR, og de ram jeg skal bruge DDR2, Kan se a der ikke er pin nok. så skal som min. skifte ram...

ville ikke have noget imod at skulle ofre til en enkelt blok som denne.

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=388996

ville det gre den store forskel a jeg går fra 3 GB, DDR til 2 GB DDR2, og det nye bundkort?

Bedre/dårligere?

og passer resten over på?

skal jeg evt have ændret noget i opsætningen?
Avatar billede Jensen DK Novice
02. oktober 2010 - 08:52 #9
Du kan læse her hvordan man giver point / lukker sine spørgsmål.

Er der ikke lagt et svar på løsningen skal du bede om et svar, så kan du sætte flueben i firkanten under det farvede svar, og klikke på, accepter svar nede til venstre.
De svar uden flueben bliver afvist.
Har du ikke fået løst dit problem så lægger du selv et svar som du acceptere, så har du fået de udlovede point hjem igen, og spørgsmålet er lukket.

Du skal nok ikke regne med megen hjælp, før du har givet point for dine åbne spørgsmål, hjælper man dig kan man jo ikke regne med at få point for løsningen.
Avatar billede roskilde1987 Juniormester
02. oktober 2010 - 11:34 #10
super.. gør jeg lige en af dagene...

Nogle der har et svar til det spørgsmål jeg stillede om bundkortet?

går fra 2,4 GHZ til 2,3 GhZ dual core... Er det bedre eller dårligere? (Ved intet om computere)

og fra 3 GB DDR til 1 GB DDR2. (Hvis det virker, køber jeg nok 2GB mere)

Og vigtigst.. Kan min strømboks følge med?
Avatar billede roskilde1987 Juniormester
04. oktober 2010 - 18:39 #11
ingen svar?
Avatar billede roskilde1987 Juniormester
04. oktober 2010 - 18:42 #12
forsøgte at sætte det hele over på det andet bundkort.. Mit kabinet er for lille til det andet bundkort, men skulle lige prøve.

Den kan tænde, billede på skærm og det hele. Men den slukker inden for et sekund efter opstart.

Har en 250 W strømforsyning i min gamle maskine, den jeg prøvede at køre det hele over...

Er det fordi denne er for lille, at den slukker?

Den skal trække det bundkort, ekstra køler, to harddiske, og to DVD drev....

Ian.
Avatar billede Jensen DK Novice
31. oktober 2010 - 13:16 #13
Hvorfor har andreas1183 fået point?