Avatar billede shaya Praktikant
01. oktober 2010 - 17:40 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Blokere filer for klienter

Hej alle.

Hvordan kan man blokere filer så som favicon.ico for klienter?
Det jeg mener er at når jeg skriver domæne.com/favicon.ico kommer mit favicon icon frem. Hvordan gør jeg så det ikke er muligt for mine klienter at gøre dette? Gør det umuligt for mine klienter om at loade mine filer? Det behøves dog ikke kun være faviconet, men alle filer. .wmv, .php, .txt osv.

Tak
Avatar billede sone Nybegynder
01. oktober 2010 - 21:06 #1
Jeg forstår godt hvad du spørger om, men forstår ikke hvorfor...

Grundideen bag hele "hjemmeside-konceptet" er jo, at det man ligger på sin site er offentligt.

Det korte svar vil derfor være:
- slet det som du ikke vil dele med andre, eller
- beskyt de filer som kun må hentes af nogle, men ikke af andre
Avatar billede shaya Praktikant
02. oktober 2010 - 00:07 #2
Jamen, f.eks. når min klient/kunde lige har betalt fra paypal, så skal han føres fra Paypal til min side (hvilket paypal sørger for). Men den side kunden bliver ført til er jo den side, hvor han kan downloade det han lige købte. Men hvis alle bare kan skrive "domaene.com/downloadkoebtprodukt.php", så kan alle jo bare downloade det uden at betale?
Avatar billede shaya Praktikant
15. oktober 2010 - 17:58 #3
..