Avatar billede filantrop Nybegynder
01. oktober 2010 - 17:20 Der er 8 kommentarer

HDMI signal passer ikke til tv størrelse

Hej
Jeg har købt mig en acer revo og koblet den til mit panasonic fjernsyn.
Problemet er at pc billedet på fjernsynet bliver beskåret.
de yderste 2 cm afbilledet kommer ikke med. Uanset hvilken opløsning jeg vælger mangler der noget.
Fjernsynet opfatter signalet som 720p.

Hvad går der galt??
Avatar billede KHHP Juniormester
01. oktober 2010 - 17:42 #1
Hvilket styresystem har din Computer?
Mac OS, Windows XP, Vista, Windows 7, Linux???

Bruger du udvidet skrivebord, viser den dit skrivebord både på fjernsyn og TV eller kun på TV'et???
Avatar billede KHHP Juniormester
01. oktober 2010 - 17:42 #2
Og til sidst hvilket grafikkort har du i computeren???
Avatar billede filantrop Nybegynder
01. oktober 2010 - 18:08 #3
Det er men win 7 og med kun en visning.
Hvad grafikort angår så er det med integreret grafik, men det er vist en nVid geforce 9400 grafik processor der er i den.
Avatar billede jokkejensen Novice
01. oktober 2010 - 18:21 #4
jeg tror du skal pille ved fjernsynet, få det til at autokalibrere billedet. Ellers prøv at skifte canvas mellem bred, zoom, 4:3 osv.
Avatar billede filantrop Nybegynder
01. oktober 2010 - 18:51 #5
Det hjælper ikke at skifte aspekt. Selv om jeg skifter til 4:3 så mangler der stadig lige meget af billedet hele vejen rundt. Det er billedet der sendes til fjernsynet der mangler noget af.
Avatar billede KHHP Juniormester
01. oktober 2010 - 20:32 #6
Prøv at opdatere grafikkortdriverne: http://www.nvidia.co.uk/Download/Scan.aspx?lang=en-uk
Tror dog at du skal justere noget enten på dit TV eller i NVIDIA Kontrol Panel, hvis det ikke hjælper at opdatere grafikkortdrivere
Avatar billede 220661 Ekspert
02. oktober 2010 - 09:25 #7
De to skærme har forskellig opløsning, som du skal rette til i din pc. Sikkert i kontrolpanelet som KHHP foreslår.
Avatar billede filantrop Nybegynder
04. november 2010 - 08:34 #8
Tak KHHP. Lige hvad der skulle til.
Der er en helt simpel funktion til det.

Lægger du et svar får du pointene.