Avatar billede DavidJay Nybegynder
29. september 2010 - 10:36 Der er 6 kommentarer

Spam mails bruger min e-mail adresse

Jeg bruger Mac, og nu får jeg engang imellem rimelig mange undeliverable mails hvor min e-mail adresse er blevet brugt til at sende spam. Er der noget jeg kan gøre ved det: at få dem som misbruger min e-mail adresse til at stoppe? Jeg tror ikke at det er en virus som sender dem fra min computer. Mange tak.
Avatar billede chalde Seniormester
29. september 2010 - 11:08 #1
Det kaldes spoofing.
Tal med din emailudbyder om de har SPF sat (korrekt) op. Eller hvis du selv hoster, så tag et kig på det:
http://en.wikipedia.org/wiki/Sender_Policy_Framework
Avatar billede Knap Nybegynder
29. september 2010 - 12:35 #2
Er det hotmail du har? for så kan du gå ind og ændre din kode, og programmet kender ikke længere din kode.
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. september 2010 - 19:17 #3
Det DONROOGDJ mener, er vist at der er en bot der har gættet sig frem til dit password så du skal derfor skifte det.
Husk at blande med store og små bogstaver OG specialtegn.
Avatar billede DavidJay Nybegynder
29. september 2010 - 19:36 #4
Wow. I bow before you, master. 177.555 point.

Nå, jeg har ikke hotmail og har Telenor. Mit password er den oprindelig fuldstændig kaotisk password jeg fik i 1997 med alt mulig. Men nu har jeg ændret det til DONROOGDJ. Er det sikkert nok eller skal jeg bruge 12345678??

Telenor undersøger og kommer tilbage, men jeg var lige blevet færdig med at tale med dem da den første forslag om spoofing kom ind. Når de vender tilbage kan jeg sig det med spoofing og at de skal checke SPF.

Tak for ideerne. Jeg lukker når jeg er kommet lidt videre.
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. september 2010 - 20:31 #5
DONROOGDJ er bedre end 12345678.

Dog vil jeg anbefale at du blander lidt tal ind i.

(Du har vel ikke haft din mail adresse offentliggjort på nettet et sted?)

Hils mine kolleger fra Telenor :)
Avatar billede Knap Nybegynder
29. september 2010 - 22:08 #6
Du vil lige frem bruge mit brugernavn :), så ville jeg vært fald anbefalde du ændrede det til sådan noget ala det her: Donroogdj01
Hvor der både er store og små bogstaver, samt tal.