Avatar billede faroeboy Nybegynder
25. september 2010 - 17:15 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Defekt harddisk

Hvordan får jeg kontakt til en harddisk ( med vista basic installeret) som jeg har skiftet ud pga. defekte sektorer?
Jeg vil meget gerne få billeder samt dokumenter ud af de.
Jeg har sat den i en extern box og koblet den til en pc via usb men fik ikke kontakt (viste ikke at den var tilsluttet) men det var på en pc med XP, Skal det måske være een med Vista eller Win 7?
25. september 2010 - 17:23 #1
...men fik ikke kontakt ... - var det via en Bærbar's USB ?

Er den 'extern' box med egen Power ?
Avatar billede MPlauborg Nybegynder
25. september 2010 - 18:34 #2
Hej hej

Det har ikke noget at sige, om det er XP Vista eller Win7, den gamle harddisk bliver sat til.
Det vigtigste er at du sætter harddisken op til at være slave, med mindre det er en sata...

Jeg savner lidt information...

Hvilken størrelse er din harddisk 2.5" eller 3.5"?
Er det sata eller IDE?

/Mic P
Avatar billede Poko1 Ekspert
25. september 2010 - 19:06 #3
MPlauborg Citat(Jeg har sat den i en extern box og koblet den til en pc via usb) Citat slut.
faroeboy hvis din Box skulle være leveret med et dobbelt usb stik i den ene ende har du så prøvet med dem begge tilsluttet? det er ikke alle PC der leverer strøm nok prøv også at genstarte med boksen tilsluttet.
Avatar billede faroeboy Nybegynder
25. september 2010 - 19:39 #4
Nåh ja der mangler vist nogen information:
Det er een løs box ( 2,5" USB2.0 Portable Sata HD Enclosure) forsynet fra usb.
Disken er een Toshiba MK 1246GSX (SATA må det være den passer i boxen) Den er på 120 GB

Til poko1, den har kun den ene tilslutning, ok men prøver så ved genstart først, ellers så prøver jeg på een af de andre pc´ere.

Til MPlauborg, hvordan sætter jeg den som slave?

Til karise_larry, ja til en bærbars usb, vil prøve til en stationer.
25. september 2010 - 19:53 #5
... en del Bærbar's USB har ikke nok 'sovs' til at trække den... derfor min tanke...
Avatar billede MPlauborg Nybegynder
25. september 2010 - 19:53 #6
hvordan sætter jeg den som slave? - Det kan du ikke når det er en sata harddisk:)

Jeg syntes generelt der er problemer med 2.5" harddiske der bliver tilsluttet og får strøm fra usb...
Avatar billede faroeboy Nybegynder
25. september 2010 - 20:21 #7
Jamen så var der kontakt, fandt en usb kabel som hørte til een box af anden slags den har 2 usb stik i den ene ende (fikst nok poko1, der fik du en klokke til at ringe, kom i tanker om den her sjove ledning)
Så må jeg se om jeg kan hente nogle data fra den disk, det er en helt anden problemstilling. :(
Venligst smid svar da dette spørgsmål er besvaret ved hjælp fra poko1
Tak til karise_larry og MPlauborg for deres medvirken!
Avatar billede Poko1 Ekspert
25. september 2010 - 20:29 #8
Behold bare dine point jeg samler ikke. :-)
Avatar billede faroeboy Nybegynder
26. september 2010 - 01:16 #9
Takker mange gange, super at kunne blive hjulpet når alt står stille for en.
Lukker dette spørgsmål hermed.