Avatar billede Anders_Deleuran Nybegynder
21. september 2010 - 10:37 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke korrekt grafikkort model eller driver

Jeg sidder med et lille problem - jeg har formateret en computer, for at gen-installere Windows XP Pro - og nu kan jeg ikke finde ud af hvilket grafikkort der sidder i maskinen.
Det er en computer på arbejdet, så den skal køre det styresystem og har gjort det før.

Det drejer sig om en Dell Optiplex 740. Jeg har forsøgt mig via. den medfølgende Ressource CD, og Dell's driver download. Ifølge dem så er der 2 muligheder, nemlig ATI Radeon X1300 og Nvidia 6150. Men ingen af driverne vil den installere, da den skriver at kortet ikke er det korrekte.

Jeg har åbnet maskinen og lokaliseret kortet som er et ATI af en slags, og kører PCI-E. Der står kun følgende på kortet: "Model B276" - "SN: 230735004614" - Kan man på nogen måde finde den korrekte model ud fra det, eller er problemet et helt andet? Jeg har installeret de korrekte SM-Bus drivere som fulgte med, og alt andet hardware.

http://www.proffset.dk/images/screendump_enheder.JPG
Avatar billede vuffe Nybegynder
21. september 2010 - 11:11 #1
Avatar billede themightylarsen Nybegynder
21. september 2010 - 11:39 #2
Graphics card - 256MB, PCIe (x16), ATI B276 RV610, HD2400 - Dual DVI-I connectors, one DMS-59 connector and one TV S-video 4-pin mini-DIN connector (Full height high performance)

tror det er dette kort....

driverne kan findes her:

http://www.bioticaindia.com/b276.html
Avatar billede Poko1 Ekspert
21. september 2010 - 11:57 #3
Avatar billede Anders_Deleuran Nybegynder
21. september 2010 - 16:24 #4
GPU-Z kunne ikke finde modellen. Den var bare blank.

Den almindelige standard pakke catalyst drivere virkede ikke.

Dog læste jeg ud fra TheMightyLarsens kommentar at det kunne være et HD 2400 Pro. Jeg prøvede med en driver hertil og det virkede.

Grafikkortet må have været en "special" option - for Dell havde ikke dette kort oplyst som en af standarderne.

Tak for hjælpen.