Avatar billede rboegh Nybegynder
20. september 2010 - 20:21 Der er 12 kommentarer

Hvor finder jeg dygtige PHP-folk?

Hej alle i kloge kode-hoveder!

Vi står og mangler en dygtig PHP udvikler til vores seneste startup.
Hvor finder man sådan en? Her?

lidt mere info om os her: http://slankeliv.wordpress.com/join/

...på forhånd mange tak!

/Rasmus
Avatar billede repox Seniormester
20. september 2010 - 21:25 #1
Et par tanker...
Hvad er lønnen? Er det 'efter kvalifikationer' eller afhænger det af projektets succes?
Hvilke teknologier forventer du - udover PHP - at udvikleren har kendskab til?
Hvor seriøst regner du med at en professionel PHP udvikler tager et opslag på en gratis blog tjeneste med angivet henvendelse til en gmail konto?

Men nok om mine tanker ...
Avatar billede rboegh Nybegynder
20. september 2010 - 21:39 #2
Hej repox!
tak for dine tanker.. :-)
Hvis du klikker på linket er der lidt mere info...
M.h.t. løn forventer vi at betale efter kvalifikationer. Vi forventer dog også at kunne tilbyde et optionsprogram, når vi er kommet lidt mere igang.
Udvikleren må meget gerne have kendskab til LAMP
...og jeg håber da at man tager mit indlæg seriøst.Du kan læse lidt mere om hvem jeg er på www.RasmuB.com

endnu engang tak for dine input!

/Rasmus
Avatar billede jesperhgh Nybegynder
20. september 2010 - 22:07 #3
@#2:
Gætter på, at du mente: rasmusb.com - ikke: rasmub.com :)

Jeg står gerne til rådighed mht alt indenfor LAMP, på opgave til opave basis.

Du kan kontakte mig via min progil her på siden.
Avatar billede jesperhgh Nybegynder
20. september 2010 - 22:09 #4
@#3:

Og her regner jeg med, at du regner med, at jeg mente PROFIL og ikke PROGIL. :o)
Avatar billede rboegh Nybegynder
20. september 2010 - 22:30 #5
:-) Du har helt ret... jeg mente: www.RasmusB.com
/Rasmus
Avatar billede intenz Novice
20. september 2010 - 23:48 #6
Jeg tror også jeg har læst dit indlæg på amino. Der er mange steder at få en god PHP programmør (og her kan være en af dem), men du må sælge din ide lidt bedre.

Når jeg læser det ser jeg det her:
"We acknowledge that good people deserves a good competitive salary - but we want you to be turned on by real entrepreneurial energy and not big fat consultancy-style paychecks and fancy company cars."

Og det her:
"As you become an increasingly vital part of our company we might be offering a stock options program so you can join in on a piece of the action"

Det ligner en lose/lose for en udvikler. Jeg læser det som man får en relativt dårligt løn, og ikke nødvendigvis en bid af kagen. Hvorfor så bruge tid på det?

"You will be responsible for the whole technical process involved in building our product from the ground up and we will depend on you for everything from backend architecture to hands-on backend and frontend coding"
Hvad skal i andre så lave? Så man kan vel lige gå godt lave det selv og få hele fortjenesten? Hvad bidrager i selv med udover ideen?
Avatar billede rboegh Nybegynder
21. september 2010 - 08:38 #7
Hej Intenz!

Tak for dine input - altid interessant at høre hvordan andre fortolker ens tekst.

/Rasmus
Avatar billede repox Seniormester
21. september 2010 - 08:52 #8
#7
intenz stillede faktisk nogle ret relevante spørgsmål i forhold til niveauet af din teksts seriøsitet - ved ikke at besvare dem, øger ikke ligefrem troværdigheden af projektet eller dine intentioner.
Avatar billede jesperhgh Nybegynder
21. september 2010 - 09:59 #9
Ja, efter at have kigget nærmere på beskrivelsen af projektet, må jeg indrømme at mine fødders temperatur ikke er på samme niveau, som da jeg skrev #3.
Avatar billede rboegh Nybegynder
21. september 2010 - 10:12 #10
Tak for jeres input - dem vil jeg tænke lidt over.
Hvis i ønsker at høre mere om projektet, lønniveau m.v. er i velkomne til at ringe på 26535773 eller sende mig en privat besked.

/Rasmus
Avatar billede intenz Novice
21. september 2010 - 10:57 #11
Lidt generelle tanker om det, bør betagtes som konstruktiv kritik :)

Kompetente udviklere kan nemt finde en samarbejdspartner hvis man vil det. Der er mange der søger, og alle siger de har ideen til 'the next big thing'. Ideen skal derfor sælges ordenligt, og ikke bare med nogle overordnede gloser om ambitioner. Det har man hørt/læst 1000 gange før.

Hvis det forventes at man som udvikleren skal lave hele systemet, omfatter det typisk 80-90% af arbejdet med opstart af virksomheden, og ved en normal løn kan det nemt koste 30.000-100.000+ at få udviklet en prototype til et unikt koncept.

Hvis man skal være 'samarbejdspartner/medejer' og ikke få en fuld løn for det arbejde man udfører, ville jeg som minimum forvente 50% ejerskab, hvis ikke den/de øvrige ejere også har en betydelig arbejdsindsats i opstarten. Ellers kan man som sagt bare lave det selv og tage hele fortjensten.

Arbejdsindsats og ejerskab skal med andre ord fordeles lige. Hvis man ikke er interesseret i det, må man betale hvad det koster at få udviklet systemet.
Avatar billede rboegh Nybegynder
21. september 2010 - 11:05 #12
Hej Intenz!

Det er jeg helt med på... har arbejdet internationalt med startups i mange år, bl.a. som investor, så har en ret fornuftig viden om problemstillingerne, omkostningsniveauer osv. Men tak for input!

/Rasmus