Avatar billede jansemand Nybegynder
24. juli 2001 - 19:38 Der er 8 kommentarer

TNT Vs. GForce2

Dette er ikke noget spørgsmål, men blot et udsagn hvor så mange som mulige gode/dårlige oplevelser med TNT eller GForce2 kort gerne skulle give mig en valgmulighed mellem disse meget gode grafikkort.
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. juli 2001 - 20:39 #1
Så kan du jo se på det her spørgsmål!

http://www.eksperten.dk/spm/91874
Avatar billede guiron Nybegynder
24. juli 2001 - 22:23 #2
Det er som følger..  TNT2 kortet er ved at være gammelt, og det er ikke værd at bruge penge på mere.. Men selvom, at hvis man allerede har et TNT2, så skal man da lige overveje om man ønsker at bruge pengene på et nyt G-Kraft.

Jeg har selv haft et TNT2, der har kørt rigtig godt igennem tiden.. Men til sidst døede dette, og jeg har så skiftet det ud med et ATI Radeon.. Framragende kort. Anyway, så synes jeg TNT2 kortet har været et af de kort der har holt længst for pengene, på et ellers meget omskifteligt marked..

/Guiron
Avatar billede gathond Nybegynder
26. juli 2001 - 23:48 #3
kender en der har en radeon kort, som for ham (i win2k ) fungerer meget dårligt.
har selv et geforce 2 MX, som jeg vil mene er det bedste kort til pengene lige PT. Hvis det ikke er vigtigt at køre alt i kanon højeopløsninger, med maks fart.

Avatar billede retaxes Nybegynder
26. juli 2001 - 23:59 #4
Min egen erfaring med grafikkort strækker sig for øjeblikket kun til et Chaintech Geforce 2MX, da jeg købte det for 650 kr., var jeg meget skeptisk. Men min skepsis blev hurtigt gjort til skamme da jeg fik prøvet det.
Især efter at jeg fik lavet det om til et Quadro kort med software der lavede mine Nvidia drivere om til Quadrodrivere.
Det skal siges at jeg aldrig spiller, men arbejder med tungt grafik, hvor det var en gevinst for mig, at lave det om.
Jeg ved at der er andre der har prøvet det samme, men det gav ikke den store gevinst i spil.
Avatar billede gathond Nybegynder
27. juli 2001 - 00:02 #5
Jeg ville nok mene at de 32 MB ram der er på geforce 2 MX korten (mener ikke der kan være mere) nok er i underkanten hvis man skal arbejde med tung 3d grafik. men ok, det er nok en god løsning til prisen
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. juli 2001 - 00:06 #6
gathond> Så tungt var det nu heller ikke, jeg laver ikke 3D grafik eller CAD, men et blad.
Der til bruger jeg Adobe programmerne Indesign, Photoshop og Illustrator. Især Indesign havde det med at bryde ned, det går bedre efter \"ombygning\" til Quadro.
Avatar billede gathond Nybegynder
27. juli 2001 - 00:10 #7
ok, mener dellers at quadro kortene og geforce generelt bliver brugt mest / er mest egnet til 3D, hvis jeg skulle bruge et kort til 2d ville jeg gå efter et matrox, da de har en bedre kvalitet af billedet i 2d. men ok, det er nok en noget dyrere løsning
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. juli 2001 - 00:14 #8
Ja, Matrox er dyrere, så valget faldt på Chaintech med 32 Mb ram.