Avatar billede faroeboy Nybegynder
17. september 2010 - 22:22 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Hp 530 notebook med Vista basic

Der er gået fuldstændig ged i pc´en. Jeg har ikke noget styresystem nu, har prøvet med bakup, genoprette og alt muligt lige lidt hjælper.
Har så prøvet at installere på nyt vista basic med det vil den heller ikke.
Jeg har vist nok lavet noget lort, prøvet at formatere uden dog det er fuldført, altså ser ud til den ikke vil noget.
Nåh men grunden til alt det vås er, ( ejer ikke pceen selv) at den var så langsom, det tog timer for opstart, og hvis du så skulle videre til et eller andet program så tog det endnu et par timer for for at starte.
Hvad er bedst at gøre, ? kan man lægge XP på eller hvordan kan man installere vita eller win 7?
17. september 2010 - 23:36 #1
Altså -> http://h18000.www1.hp.com/products/quickspecs/12722_na/12722_na.PDF

Mht. WIN7 -> http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/DriverDownload.jsp?lang=en&cc=us&prodNameId=3375995&prodSeriesId=3375953&prodTypeId=321957&taskId=135&swLang=6 så ser der ikke ud til at være officielle WIN driver software ?

Men hvis du HAR en WIN7 skive så prøv alligevel...

Husk FULD FORMATERING...
Avatar billede faroeboy Nybegynder
18. september 2010 - 01:21 #2
Mht win7 skiven så er den i hvertfald den officielle, kan være pcen ikke er det :(
Har prøvet med den skive, men når den kommer til punkt 2 hvor den læser i % (husker ikke om det fillæsning, lige nu) så kommer den bare ikke ud af flækken står i timevis og læser, den arbejder, men den kommer ikke en gang på 1 %, det gjorde den iøvrigt med vista disken på 70 % ca. og så en eller anden fejl, installation afsluttet :( det er hvor jeg står lige nu.
Tænker på kan der være noget i Bios opsætningen? man ved sgu aldrig når amatørfingre har pillet med ( ikke fordi det er jeg også, men piller ikke med noget jeg ikke kan komme til igen)
Avatar billede Slettet bruger
18. september 2010 - 08:21 #3
sæt win 7 i igen og boot op på den og fortsæt og start med at slå den ned på avanceret
her har du mulighed for at fjerne partition c og oprette en ny på samme størrelse i et huk for det kan windows godt håndtere
det kan jo være den bare er låst i de skjulte filer på harddisken
hvis du gør det på denne måde vil du miste alt der ligger på drev c
i det tilfælde hvor din harddisk er opdelt mister du IKKE hvad der ligger på drev d eller hvad dine drev heddere men KUN på drev c.
jeg har ssd harddisk i min der kun bruges til win 7 og programmer
så har jeg en almindelig sata hardisk i der er delt op i d + e der aldrig berøres af en nyinstall
men sådan er der så meget

hvis den er helt låst skal du ud i alternativt diskhåndtering alla gparted live og fjerne og oprette en ny partition
det er sjældent men kan forekomme

http://gparted.sourceforge.net/livecd.php

det gøres sådan her

http://gparted.sourceforge.net/livecd.php

m.v.h
Avatar billede faroeboy Nybegynder
20. september 2010 - 00:29 #4
Har rodet hele weekenden, og ikke kommet videre. Kørte chkdsk på den og fik så en oversigt. Den viste at der var beskadigede sektorer så jeg tror nok den er  stået af, ved det ikke. Jeg tror jeg slutter her, kan ikke bruge mere tid på skidtet. Tak for jeres råd. Treatmenice og Karise_Larry smid svar så deler jeg pointene  ud til jer.
20. september 2010 - 09:06 #5
Ping...
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2010 - 09:30 #6
ok