Avatar billede mkoelby Nybegynder
17. september 2010 - 17:47 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke mappe drev på Synology Diskstation

Hej

Jeg har købt en Synology DiskStation DS210j og har haft den oppe og køre - omend den gjorde nogle knuder i starten.

Dengang bestod mit trådløse netværk i et halvgammelt AccesPoint og en router fra Telenor uden trådløst netværk. Nu har jeg imidlertid fået en ny router inkl trådløst netværk fra Telenor (Zyxel P2602HW) men nu driller DiskStationen. Jeg kan godt se den på netværket og også godt tilgå Manageren, men jeg kan ikke mappe mine kataloger på Diskstationen vha. "tilknyt drev" i Synology Assistant. Det er ved at drive mig til vanvid!!!

Når det hele er på samme netværk, så burde det da ikke være nødvendigt at åbne porte eller andet op på routeren?

På forhånd tak for hjælpen.
Morten
Avatar billede mkoelby Nybegynder
17. september 2010 - 18:21 #1
Lige en tilføjelse. Jeg har prøvet at slå ZoneAlarm fra og så virker det! Men hvad er det jeg skal ændre inde i ZoneAlarm, så det virker selvom ZoneAlarm er slået til?
Avatar billede aners Nybegynder
17. september 2010 - 18:23 #2
Hvis det er i samme subnet, skal du ikke åbne porte (med mindre du specifikt blokkérer intrazone trafik i din firewall).

Hvilken fejl får du når du forsøger at tilslutte netværksdrev?

Har du kontrolleret at brugeren i DSM rent faktisk har adgang til ønskede share(og at det findes)?

Du skal også lige kontrollere at SMB er aktivt i DSM. Så vidt jeg husker er det som standard aktiveret, men kig hellere en ekstra gang.

Hvis diskene i NAS'et er i dvale, og dermed først skal spinne op, kan du risikere timeout hvis de er længe om det.
Avatar billede mkoelby Nybegynder
17. september 2010 - 18:24 #3
Så er det klaret! Jeg havde overset, at Zonealarm kun havde en del af mit hjemmenetværk som trusted. Nu er det hele tilføjet og nu spiller det max. :-)
Avatar billede aners Nybegynder
17. september 2010 - 18:27 #4
Nå der var du hurtig :)

Tillad SMB i din ZoneAlarm, som benytter følgende porte:

137UDP
138UDP
139TCP
445TCP
Avatar billede Fergie Nybegynder
07. oktober 2010 - 20:45 #5
Jeg tillader lige at køre lidt videre i Jeres tråd. Jeg har en Synology NAS server DS 210?. Jeg kan ikke få lov til at oprette netværksdrev.

Jeg har slået firewalls fra og port forwarded alle porte i min router.

Den siger fejlen: "netværkstien blev ikke fundet"

Kan en af jer hjælpe? Er ved at gå i panik og synes jeg har prøvet alt. Kan desuden godt få adgang til photos og music fra ekstern pc, men altså ikke få lov til at lave interne netværksdrev.

Mvh

Jesper