Avatar billede shaya Praktikant
16. september 2010 - 09:09 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Antal besøgende

Hej

Hvordan kan man tælle antal af besøgende?

Det jeg gør er dette:

<?php
$file = fopen("besogende.txt", 100);
$num = fread($file, 100);
$num = $num + "1";
fwrite($file, num$, 100);
fclose($file);
?>

Problemet med dette er når jeg så åbner filen "besogende.txt" står der "0000" eller sådan noget????
Er det på grund af $num = $num + "1"; fordi jeg plusser $num som er i lig med f.eks. "0" og jeg plusser med "1", så ville det give "01"? Jeg kan nemlig ikke finde ud af at konverter til integer?

Og den kode jeg skrev, skal den helst skrives HELT nederst på filen .php eller skal den sidst i <body>???

Tak på forhånd
Avatar billede noltus Novice
16. september 2010 - 09:15 #1
Brug en færdig besøgstæller,det er gratis og du får statistik med,der er mange,eks. denne http://www.livecounter.dk/
Avatar billede reino Nybegynder
16. september 2010 - 09:18 #2
hmm, er det ikke forkert kategori  :P
Avatar billede shaya Praktikant
16. september 2010 - 09:58 #3
Jo ups. Kom til det. Undskyld. Gider ikke livecounter. Prøver bare at øve mig i php. Så hvad er forkert i min kode?
Avatar billede aners Nybegynder
16. september 2010 - 10:10 #4
Avatar billede shaya Praktikant
16. september 2010 - 10:13 #5
@aners: forstår intet? Kan i ikke indsætte noget kode?
Avatar billede repox Seniormester
16. september 2010 - 10:40 #6
Som de andre siger er det den forkerte kategori du har stillet spørgsmålet i... men...
En metode at gøre det på:
<?php

  $counterFile = "besogende.txt";
  $num = (int)file_get_contents($counterFile) + 1;
  file_put_contents($counterFile, $num);

?>

Men en fyldestgørende tæller er det jo ikke, men den gør netop det du efterlyser.
Avatar billede shaya Praktikant
16. september 2010 - 15:40 #7
@repox: send svar.
Avatar billede repox Seniormester
16. september 2010 - 15:48 #8
Det fik du her...