Avatar billede Madshovgaard Nybegynder
15. september 2010 - 21:15 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Spørgsmål om PS3

Hej.
Nu skal det sgu være. Jeg vil have mig en Playstation 3!
Problemet er bare, at jeg er fuldstændig komplet blank på området. Jeg aner absolut intet. Jeg har søgt en masse på nettet, men det er et eldorado uden lige, og jeg tænker en venlig sjæl herinde måske ville give mig svar på et par spørgsmål og endnu bedre bare give lidt simpel generel information og et par ord (mini anmeldelse) med på vejen... Når jeg sidder og kigger rundt på diverse webshops, hvad er fx. så et HDMI-kabel, som man kan tilkøbe? Og hvordan fungerer det der med harddisk? Kan man købe film og spil som downloads? Hvilket ekstraudstyr ville være et must-have?? osv, osv..
Som I kan høre er jeg komplet idiot på området, men jeg håber en venlig sjæl vil hjælpe.

- Kan jeg spille mine gamle PS1 spil på maskinen? Og hvad med PS2 spil?
- Jeg har kun et billedrørs-tv, hvor meget vil det gå ud over billedet kontra en fladskærm?

Fortæl løs!

Mange hilsner Mads
Avatar billede gnuff Praktikant
15. september 2010 - 22:17 #1
Et hdmi kabel giver en bedre kvalitet i billedet uden tvivl, frem for et scartkabel, men jeg tvivler på at dit tv har en hdmi indgang, eftersom det er et billedrørstv.

Du kan fylde spil, film eller f.eks music på din hdd i PS3, og afspille det derfra.

Film og spil kan godt købes som download, men koster omtrent det samme som et spil eller film i butikkerne.

Om den kan afspille PS1 og 2 spil afhænger af modellen, mange af dem kan ikke, men nogle af den gamle modeller KAN afspille de gamle spil, jeg mener det er dem der har 80 GB hdd i der kan det.
Avatar billede Wensien Nybegynder
30. september 2010 - 14:06 #2
Jeg stod i sammen situation for 6 måneder siden, men har siden nydt godt af min ps3 (slim)

Du kan godt undvære hdmi kabel, men du ville ikke få det fulde ud af maskinen. Det er en blu-ray afspiller og spillene er også blu-ray.

du kan IKKE spille dine gamle spil på maskinen, MEN du kan købe og downloade ps1 spillene så de ligger på din harddisk. De koster mellem 40-100 kr.

ps2 spillene er desværre tabt, da sony fjernede featuren for nogle opdateringer siden.

Tror kun du kan finde slim modellen efterhånden, da fat modellen er udgået. måske kan du finde fat brugt, men den larmer mere og har højst sandsynlig mindre HDD.

Om du skal vælge 120 gb eller 250 gb afhænger af hvor meget du har tænkt dig at downloade og spille.

hvis du ikke har tænkt dig at spille vildt meget og ikke bruge online delen af maskinen, er 120 gb rigligt til dig.

jeg har selv 120 gb og downloadet en del ekstra content og har 6-7 spil, men kun brugt 40 gb. Og desuden kan du altid få en ny og større harddisk udskiftet til maskinen.

Det fede ved maskinen må siges at være spillene og blu-ray afspilleren. men ps3'eren kan også fungere som et mediecenter som afspiller dine film fra computeren (via ps3'eren) på TV'et.

i bund og grund er der en del udgifter ved en ps3, spillene er halv dyre (man kan købes brugt)og udstyret som tv'et og controllere løber også op. men når alt dette er på plads er det underholdning i verdensklasse. Desuden er online delen gratis (i forhold til Xbox) hvilket er en udgift mindre ;)

håber det hjælper