Avatar billede Ganlik Nybegynder
13. september 2010 - 11:25 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

www eller ikke www, forskellige sider?

Hey Eksperter,

Jeg skal lave en hjemmeside, men har et problem.

Jeg har FTP til min hjemmeside, hvor jeg også har en wwwroot mappe, hvor jeg har fået at vide at jeg skal uploade mine filer.

Når jeg uploader et html-dokument til den mappe, bliver .html-dokumentet vist når man trykke www.example.com og bliver <strong> ikke </strong> vist når jeg trykker example.com

Siderne har samme IP-addresse

jeg vil gerne have at når folk går ind på example.com, kommer de til min side, og de burde ikke skulle www for at komme hen til min side.

Hvordan går jeg, så min side er på example.com, og når folk trykker www.example.com, kommer de stadig til min side?

Håber i kan hjælpe

Hilsen
Ganlik
Avatar billede Timoddk Nybegynder
13. september 2010 - 13:05 #1
Det lyder som om din dns ikke er sat op til det. Hvis du har din hjemmeside, og dit domæne hos et hosting firma, burde der været et værktøj i dit kontrolpanel til at ændre dns indstillinger.

Her vil du typisk kunne se hvilke installinger du har for din A record, feks. example.com >(peger på)> 127.0.0.1. Dette betyder at når folk besøger example.com bliver de videre stillet til 127.0.0.1. Det du mangler er så et stjernealias, feks. *.example.com >(peger på)> 127.0.0.1. Det betyder at når folk taster www. foran example.com vil de blive viderestillet til 127.0.0.1.

Så skåret ud i pap skal du bare tilføje *.ditdomæne.com, sammen med den ip den skal pege på. *.ditdomæne.com skal pege på samme ip som ditdomæne.com gør.

Håber dette kan hjælpe.
Avatar billede Rosenborg Praktikant
13. september 2010 - 13:13 #2
Hvis det er du ikke vil have www foran dit domæne om du så skriver dem eller ej kan gøre på følgende måde:

Først opretter du en txt-fil og kalder den .htaccess

derefter placere du denne kode ind :

RewriteEngine On
2RewriteBase /
3RewriteCond %{HTTP_HOST} !^ditdomæne.dk$ [NC]
4RewriteRule ^(.*)$ http://ditdomæne.dk/$1 [L,R=301]

Det skal selvfølgelig lige påpeges at .htaccess skal ligge i den samme mappe som hjemmesiden liger i...
Samt at din websted acceptere .htaccess...

Jeg bruger samme tekning bare omvendt på www.fotology.dk  ligemeget om man skriver med eller uden www, vil de altid kommer frem :)

Håber det hjælper... :)
Avatar billede Timoddk Nybegynder
14. september 2010 - 12:47 #3
Det ville være rart hvis du kunne give lidt feedback på om du fik løst dit problem? :)

Mvh. Timoddk
Avatar billede Ganlik Nybegynder
14. september 2010 - 15:01 #4
Ja selvfølgelig, sorry about that :)

jeg fik løst problemet, heldigvis. tusind tak for hjælpen til jer begge.

Hjemmesiden kører godt uanset om man trykker www eller ikke bruger www

Tak igen :)