Avatar billede ginad1 Nybegynder
24. juli 2001 - 15:06 Der er 5 kommentarer

Software Overclocking ?

Jeg har en Dell Optiplex GX110 med en P3 600, hvordan kan jeg overclocke den til at yde lidt mere, noget software ?, hvor kan jeg hente det og måske en lille briefing om hvordan jeg gør (=

Avatar billede bbs Nybegynder
24. juli 2001 - 15:15 #1
Først og fremmest skal du ha\' en god køler.

Du kunne f.eks. købe en NC Silverado køler vha. edbpriser.dk.
Avatar billede ginad1 Nybegynder
24. juli 2001 - 15:31 #2
har en god køler, hvad skal jeg ellers gøre.
Avatar billede ginad1 Nybegynder
24. juli 2001 - 15:41 #3
Det er forresten en P3 667 Mhz og ikke en 600.
Avatar billede darkside Nybegynder
24. juli 2001 - 18:10 #4
Du skal en tur ind i bios, og pille lidt der, der skulle være mulighed for at stille på nogen ting og sager :)
Det bedste er helt klart at clocke den via jumpers på bundkortet hvis det er muligt.

Hvilket bundkort har du?
Avatar billede halifax Nybegynder
26. juli 2001 - 00:23 #5
P3 er multiplierlåst. Du kan kun clocke ved at hæve FSB (FrontSideBus) På den måde skruer du op for hele systemet, ram, pci og agp.Gå forsiktig frem, så systemet ikke bliver ustabilt.
Hvis du f.eks har en FSB på 100Hz kan du prøve at øge til 110-115. Ved 110 vil din 667 cpu så køre 733.
FSB skal indstilles i bios eller via jumper på bundkort. Se i din manual.