Avatar billede troelsm Nybegynder
10. september 2010 - 15:18 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af TV - DVD og Home Theater - Philips

Hej

jeg har købt nyt fjernsyn og dette har givet mig lidt problemer med lyden..
På det gamle TV var der 2 scart stik så jeg koblede bare antenne i DVD optager - scart fra DVD optager til TV, scart fra Home Theater til TV så havde jeg mulighed for at optage og høre lyd fra Home Teather.

Det nye TV har kun en scart indgang.
Derfor har jeg gjort sådan,
Antenne i DVD optager - videre til TV - og scart fra DVD til TV
HDMI kablel fra Home Theater til TV,
alt virker - DOG INGEN lyd i Home Theater
Prøvet med scart fra Home Theater til TV - desværre samme resultat.

Er der nogen som er "stjerne" til dette og kan give mig en løsning..

PS, både DVD optager og Home Theater har HDMI og Scart. TV har (naturligvis(HDMI) men kun et scart.
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2010 - 16:21 #1
Lyden skal jo dekodes..  sammen med billedet.
Din DVD har næppe tv dekoder..

Antennen skal i dekoderen, din mpeg boks (home theater) eller dit tv, ikke i DVD en.

Derefter skal DVD i home theater.

Sku jeg da mene! :D
Avatar billede troelsm Nybegynder
10. september 2010 - 18:31 #2
Ikke sikker på jeg forstår hvad du mener.
men før
DVD optager
- antenne ind -
- antenne ud til TV
- scart til TV -
Home
  - scart til TV -
det virkede - jeg kunne få lyd fra TV til Home

Nu har jeg gjort sådan
DVD optager
- antenne ind -
- antenne ud til TV
- scart til TV -
Home
  - HDMI til TV -
eller
  - scart til TV
jeg er med på at de 9 digitale kanaler jeg har ikke er på DVD, men ud over det så har jeg ikke lyd i Home
Avatar billede troelsm Nybegynder
25. oktober 2010 - 06:51 #3
Lukket