Avatar billede Slettet bruger
09. september 2010 - 17:39 Der er 5 kommentarer

Hvor er et godt sted at købe domæner?

Hej

Jeg skal købe forskellige domæner for en kunde, og det drejer sig bl.a. om følgende domæner med følgende landekoder

.it
.br
.eu
.au
.nz
.ar
.es
.fr
.be
.nl

Kan ikke få dem alle hos surftown eller Active24...

Hvor er et godt sted at købe domæner med disse endelser?

Mvh.
Jesper
Avatar billede bacardil Nybegynder
09. september 2010 - 17:48 #1
gratisdns, device.dk eller direkte hos registratorne.
Avatar billede The_Buzz Novice
09. september 2010 - 18:23 #2
Tror også du kan på www.wannafind.dk
Avatar billede Slettet bruger
09. september 2010 - 19:40 #3
Jeg har kigget hos gratisdns, og de har kun et par stykker af de ønskede lande-domæner. Det samme synes jeg med device.dk.

Er det ikke muligt af få registreret domæner med landekode f.eks.
.au
.nz
.ar
.es
.fr

hos en enkelt udbyder?

Synes det bliver et kæmpe administrationsarbejde at have domæner hos alle de forskellige registratorne, og i det hele taget at finde ud af hvilke hjemmesider de har... osv.
Avatar billede ttopholm Nybegynder
13. september 2010 - 22:48 #4
Hej

.fr kræver fransk tilhørsforhold.

.au, .nz og .ar er såkaldte third-level domæner, så det skal ene med .net.nz, co.nz, com.au osv...

men vi kan sagtens skaffe dem

Tue

Device.dk
Avatar billede Slettet bruger
14. september 2010 - 09:37 #5
Dvs. I kan skaffe alle domænerne

.it
.br
.eu
.au
.xxx.nz
.ar
.es
.fr
.be
.nl

undtagen .fr domæner?
Jeg er kun interesseret i domænerne, og ikke webhotel eller noget, da de bare skal forwardes.