Avatar billede millanilla Nybegynder
08. september 2010 - 14:27 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

gamle e-mailadresser spøger i "til-feltet" - hvor kan jeg slette dem ?

Kære Eksperter.
Når jeg i "til-feltet" i Outlook 2007 skriver et bogstav, kommer der en liste frem med e-mailadresser, der begynder med dette bogstav. Men i denne liste vises gamle e-mailadresser, som jeg er overbevist om, at jeg for længst har slettet / rettet. De er ihvertilfælde ikke at finde under den kontaktperson, som engang har haft de pågældende adresser, i mit adressekartotek.
Jeg har, uden held, tjekket både Outlook Hjælp, MS Office Online og googlet rundt i flere dage, for at finde ud af hvor på min maskine disse gamle rester, åbenbart stadig er gemt - jeg tænker mig, at det kan være noget med nogle pst. filer som spøger rundt i et evt. skjult adressekartotek. Er der nogen af jer kloge folk der har et bud på hvor jeg skal finde disse "spøgelser" og hvordan jeg kommer af med dem ?
Min version af Outlook er som sagt 2007 og mit styresystem er XP i fald det har noget at sige.

MVH
MillaNilla
Avatar billede madand Nybegynder
08. september 2010 - 15:00 #2
Hvis du skriver Mill i til feltet og Millanilla kommer frem, så holder du bare musen over det og trykker på Delete tasten.. Så er navnet væk..
Avatar billede millanilla Nybegynder
08. september 2010 - 15:20 #3
Hej Vandreren.
Jeg har fulgt dit link. Løsningen med at slå 'Suggest names when completing....'fra, er ikke optimal for mig, da jeg vil være ked af, at undvære denne funktion. Det er i sig selv fin nok - bare den ikke foreslår "de gamle adresser, som ikke eksistere længere".
NK2 filen som er den cachede list, kan jeg ikke finde på min computer - jeg har forsøgt at finde frem til den via stien som der foreslåes i linket og har også prøvet at søge efter filen direkte i søgefunktionen - men den er pist væk :-(
Avatar billede millanilla Nybegynder
08. september 2010 - 15:26 #4
Hej Madand.
Det er ikke i selve "tilfeltet" jeg har problemet, men i den liste at forslag der dukker op. I den står der f.eks. 4 forslag til e-mailadresser jeg kan vælge imellem, når jeg har skrevet "S" i tilfeltet. Den ene adresse er faktisk den "valide" adresse som jeg ønsker at benytte, men de 3 andre er gamle adresser, som engang har stået inde på kontaktpersonens detailblad. De er slettet for længst - men det virker som om outlook husker dem, og derfor stadig foreslår dem - og det synes jeg er træls.
Avatar billede Poko1 Ekspert
08. september 2010 - 15:32 #5
Nu har jeg kun Outlook 2003 men der kan man åbne adressebogen højreklikke på mailadressen og trykke slet.
Avatar billede madand Nybegynder
08. september 2010 - 15:47 #6
Det er jeg klar over :)
Når du så får den liste frem, skal du holde musen over den mail/navn du vil have slettet og derefter trykke på knappen "delete". Så fjerner den navnet fra den liste.
Avatar billede millanilla Nybegynder
08. september 2010 - 16:02 #7
> Poko1 - Når jeg åbner adressebogen og selve detailbladet for kontaktpersonen, står der KUN den rigtige mailadresse - de "gamle" er som sagt slettet.
Avatar billede millanilla Nybegynder
08. september 2010 - 16:08 #8
>madand - jeg kan ikke "mouse-over" på den liste - og på den måde markere de forkerte mailadresser og så trykke slet. Når listen kommer frem, er der 4 forslag og det øverste forslag er markeret som default, man skal klikke på de andre forslag for at "markere dem", og så snart man klikker, så lukker outlook listen og sætter den markerede mailadresse ind i tilfeltet. Hvis jeg deleter den der, forsvinder den - men kun for at dukke op igen i forslagsboksen næste gang jeg skriver en ny mail, og i tilfeltet skriver bogstavet S..... Håber mine beskrivelser giver mening :-)
Avatar billede Poko1 Ekspert
08. september 2010 - 16:55 #9
Prøv om de skulle forsvinde hvis du kører Ccleaner det kunne jo være at de ligger og spøger?
http://www.filehippo.com/download_ccleaner
Her er en vejledning
http://www.piriform.com/ccleaner/screenshots/screen/ccleaner1
Avatar billede millanilla Nybegynder
08. september 2010 - 17:50 #10
>Poko1 - Jeg har det program der hedder Registry Reviver. Gør det ikke det samme som Ccleaner ??
Avatar billede Poko1 Ekspert
08. september 2010 - 18:03 #11
Det ved jeg ikke har ikke prøvet det men det er jo ikke i regedit der er problemer det er gamle og ubrugte filer du skal af med. det hjælper jo også på hastigheden på PC. og det er et virkeligt godt program der tit får ros her på E.
08. september 2010 - 19:17 #12
Når du ser den lille liste over mulige E-mail adresser, så IKKE klikke på den der skal slettes, men bruge piletaster på tastaturet og derefter [DEL] på tastaturet.

---

Omtalte *.NK2 fil ligger som nævnt ved
C:\Documents and Settings\[BrugerNavn]\Application Data\Microsoft\Outlook.NK2

NB: Du skal aktivere visning af SYSTEM/SKJLUTE mapper/filer...

---

CCleaner (eller andre lign. programmer) piller ikke ved omtalte *.NK2 fil.

---

NB: Jeg kan ikke anbefale nævnte Registry Reviver !!! Det er 'fup og fidus'! Har programmet fortalt at du nu skal til at betale for at 'fixe fejl' ?

http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/ (Specielt punktet [Register]...)
http://www.ccleaner.com/download/builds/downloading-slim
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.

http://www.alt-til-windows.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Avatar billede millanilla Nybegynder
08. september 2010 - 21:28 #13
Tak karise_larry. Det var lige det der skulle til. Med hjælp af piletasterne kunne jeg markere de gamle adresser og dermed delete dem - og nu dukker de ikke op mere.
Jeg er ny i dette forum, og håber jeg kan finde ud af det der med at gi' point. Da både du og "madand" kom med løsningen, så skal I vel dele de point der er på dette spørgsmål. Jeg må se om de alle ryger til dig nu når jeg trykker på "opret" om lidt eller hvad der sker.
Mange tak til alle der kom med gode råd til dette problem :-)

MVH MillaNilla
Avatar billede millanilla Nybegynder
08. september 2010 - 21:33 #14
tak for hjælpen med løsning af mit problem :-)
08. september 2010 - 21:37 #15
... og derefter brugte du [Accepter] på dit EGET [svar] ! Det er ikke liiiiiige det der er meningen...

http://www.eksperten.dk/faq#faq-3 og freefter...

---

Husk min kommentar ang. Registry Reviver !!!
Avatar billede millanilla Nybegynder
08. september 2010 - 21:49 #16
SORRY SORRY - havde ellers læst på faq, men gjorde det hele forkert alligevel- kan man undo it på nogen måde? Det var jo ikke meningen og vil jo gerne gi points rigtigt.... SO SORRY :-(
08. september 2010 - 22:00 #17
Lad nu bare det være; så ved du det til en anden gang *S* ...

PS: Der er ingen "undo" mulighed her på Eksperten.dk - det bliver stående til 'evig' tid ...
Avatar billede millanilla Nybegynder
08. september 2010 - 22:10 #18
Oki :-) Sender så lige 30 mentale points til alle der hjalp :-)
08. september 2010 - 22:19 #19
*S* ...
Avatar billede madand Nybegynder
08. september 2010 - 22:45 #20
Godt du fandt ud af det. Samme fremgangs måde virker hvis du vil slette huskede oplysninger som eks brugernavner i en tekstboks på nettet. :)
Avatar billede millanilla Nybegynder
09. september 2010 - 19:57 #21
Super - tak for din venlige hjælp og ekstra info - det er jo bonus :-)