Avatar billede np3designdk Nybegynder
05. september 2010 - 13:40 Der er 3 kommentarer

Problemer med hjemmeside på mac

Hejsa alle.
Håber I har haft en god sommer.

Jeg sidder med et større problem for en kunde.
Jeg har kodet det tilsendte design op i XHTML/CSS og jQuery, og implementeret designet i Wordpress.
Jeg har så fået valideret siden på w3c validator, hvor der ikke kom nogen fejl. Samt testet siden på browsershots.org

Eftersom jeg ikke havde nogen fejl, sender jeg så en besked til min kunde, om at siden er klar nu.

Han sidder på Mac, og siger så, at der er problemer med toppen af designet ved logoet.
Siden det drejer sig om, er http://ny.frigortek.dk/

Så vil jeg høre, hvad jeg skal foretage mig i denne situation?
- Jeg mener, siden er jo 100% valid og ingen fejl på Browsershot.

- Er der evt. en mac bruger der kan gennemskue problemet, og hjælpe mig med det inden tirsdag i den kommende uge ?
- Send gerne en email til mig på nils@nilspedersen.dk eller msn: niller33@hotmail.com, gerne med skærmbillede.

På forhånd tak
Med venlig hilsen

Nils Pedersen
Avatar billede claes57 Ekspert
05. september 2010 - 14:14 #1
på min firefox (win7) mangler der da den nederste 1 mm i logo - 'Because we can' er klippet.
Avatar billede aners Nybegynder
08. september 2010 - 21:12 #2
Det er noget svært at hjælpe, når du nøjes med at skrive: "Han sidder på Mac, og siger så, at der er problemer med toppen af designet ved logoet.".

Hvad er problemet med logoet?

Når du skal sammenligne renderinger, skal du teste i de forskellige renderengines, rettere end f.eks. "Safari vs Chrome".

Populære browsere og deres renderengines:
Internet Explorer: Trident
Safari & Chrome: WebKit
FireFox: Gecko
Opera: Presto

Bonusinfo: Sitet valideres ikke ok, hos W3C: http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fny.frigortek.dk%2F&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&group=0
Avatar billede np3designdk Nybegynder
30. september 2010 - 12:36 #3
Hej claes og aners.

Beklager det forsinket svar.
Tak for hjælpen - jeg fik løst opgaven. :)