Avatar billede Simonjulandreasen Nybegynder
04. september 2010 - 19:33 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

3d animation til Macbook pro mm.

Hejsa Eksperter

Jeg har lige købet en lille lækker MacBook pro.

Jeg har et par spørgsmål til dette.  Ved en normal PC  kan man ændre ydeevnen kan man også en det må en mac eller køre den altid på fuld ydeevne?

Jeg studere til ingeniør lige nu og gad godt kunne lave lidt animation fx hvis man opsatte en ny produktions linje i en virksomhed ville de være fedt at kunne tegne den i 3d og derefter animere den. Sådan man kunne se hvordan den kørte osv.  self ikke i alle detaljer og sådan. Men hvilket program skal jeg bruge till det hvor der gerne er gode toturials til?

Derud over kunne jeg godt tænke mig at høre hvad i syntes er bedst ved at have en mac ifh til at have en pc.

Mvh
Simon Jul
Avatar billede mismis Nybegynder
09. september 2010 - 13:49 #1
Hvis det er en helt ny og det er 15 eller 17 " macbook pro
så ja
så har den 2 grafikkort i
et til normal brug og et til når det er hård grafik osv

det kan skiftes hvis du går i kontrolpanel og ind i energi saver panelet
der har du better battery life eller higher preformance valg.

Med hensyn til 3D programmer
så mener jeg ikke lige cad programmer som autocad og inventor findes til mac direkte med mindre du vælge er køre windows på din mac via  bootcamp

men hvis du snakker om normale 3D programmer man kan modelere og animere i osv
så findes Lightwave 3D fra newtek til mac
det samme gælder Blender som så er gratis

jeg mener også Maya er udgivet til mac men tror langt fra det er billigt at anskaffe.

Med hensyn til tutorials så er der
en del ude på nettet til alle 3 programmer

til lightwave har jeg også selv lave en 30+ stykker som ligger på min webside,  ud over det har producenten "newtek" også selv en del liggende på deres site

Rigtig god fornøjelse med din mac
Avatar billede mismis Nybegynder
16. september 2010 - 16:29 #2
Blev du klogere eller forsvandt du bare?
Avatar billede Simonjulandreasen Nybegynder
21. november 2011 - 12:49 #3
Vil du ikke have point
Avatar billede mismis Nybegynder
21. november 2011 - 13:12 #4
jo men så skal du jo godkende svaret før det sker :)