Avatar billede ZirexDK Nybegynder
02. september 2010 - 12:00 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Terminal Server, Lokal licens server problem. W2k8 Server Std.

Hej Alle på Eksperten.

Jeg sidder med et problem. Har en Windows Server 2008 R2 Standard.

Denne skal køre som terminal server, Den er ikke medlem af noget domæne, Skal være helt enkelt stående. Hvor login til Terminal service brugere laves som Local Users.

Men har nu fået en problem med at få den til at finde sig selv (Localhost) Som licensserver. Licensserveren kører tilsyneladende i Grace Period. Licens server rollen er aktiveret, Licenser installeret.

Får følgende fejl fra Licensis Diagnosis :
The Remote Desktop Session Host server is within its grace period, but the RD Session Host server has not been configured with any license server.

Suggested Resolution : Configure a license server for the Remote Desktop Session Host server. If you have an existing license server, use RD Session Host Server Configuration tool to specify that license server for the RD Session Host server. Otherwise, install RD Licensing on a computer on your network and Configure RD Session Host server to use it.

Dette er gjort?. Har manuelt været inde og Definere Localhost, Samt Navn på serveren, Samt Ip adressen, Men den finder stadig ikke sig selv.

Er der nogen der har oplevet Samme Problem?

//
ZirexDK

PS. Serveren er en Fujitsu TX150 S6.
Avatar billede sten2004 Nybegynder
02. september 2010 - 21:54 #1
Har ikke rodet med TS services i applicatione mode under 2008 R2, men kan huske at det drillede under win 2003 også. Har du prøvet at slå windows advanced firewall fra?

Hvad skete der da du aktiverede RD session host?
Avatar billede ZirexDK Nybegynder
03. september 2010 - 09:10 #2
Hej Alle.

Jeg har Løst problemet.

Når man installerer Terminal Services på en fujitsu server, Skal man huske at afinstallere de medfølgende Agents til overvågning af systemt.
Dette software bruger tilsyneladende de samme port numre som identificering af Licens Servere.

Lukker Her.!"

//
ZirexDK