Avatar billede tuep Nybegynder
02. september 2010 - 09:17 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Død PC

Hej Eksperter

For 24 timer siden gik min PC død, efter af jeg ville printe en PDF fremsendt fra min bank!
Først var den meget lang tid om at åbne PDF´en og hver gang jeg forsøgte at printe, kom den op med besked om at der var sket en fejl og måtte lukke programet.
Efter 4 forsøg gik den helt i sort og slukkede!
Siden har den fuldt en nu 24 timer lang reparations runde, hvor den har været genstartet, har scannet og har meldt ud at der er en alvorlig fejl på disken, men den har nu opgivet og sendt en besked til MS så de kan forbedre deres program.
Men det hjælper jo så ikke mig....den er forsat død!
Lige i disse minutter er der sort skærm, dog med en pil der kan bevæges med musen og harddisken (der lyder som den plejer) vælter rundt

Styresystem: Windows 7
PC: Medion stationær

Hvad gør jeg?

På forhånd tak, Tue
Avatar billede Poko1 Ekspert
02. september 2010 - 09:41 #1
Har du prøvet at gendanne til et tidspunkt hvor den virkede?
ellers er der jo den tunge vej at lave en ny indstalation hvor den meddeler at der er et system på din Pc og at den laver en mappe (windows old)
Avatar billede tuep Nybegynder
02. september 2010 - 09:46 #2
Hej Poko

Ja, har forsøgt med gendanne, men det vil den ikke.
Det jeg høre dig sige er, at jeg skal boote fra Windows 7 CD´en (som nok faktisk er den DVD!!) og lægge systemet ind på ny?
Avatar billede Poko1 Ekspert
02. september 2010 - 10:16 #3
Ja hvis alt andet ikke virker dog ville jeg hvis det er (muligt)"du sidder nok ved en anden PC" ved ikke hvor teknisk du er tage backup af bruger mappen hvor dine vigtige filer ligger mail adresser dokumenter foto osv.kræver at du tager hd ud og kan sætte den i en anden PC eller har en adapter.
spørg bare hvis du har brrug for mere hjælp.
Avatar billede Poko1 Ekspert
02. september 2010 - 10:18 #4
Ps. iøvrigt kunne du tage alle ramblokke ud og prøve dem en af gangen.
Avatar billede tuep Nybegynder
02. september 2010 - 11:37 #5
Så, nu har jeg bootet fra DVD´en og den er så småt ved at live op igen. Men forfra med ALT! Men så bliver der ryddet op!
Tak for hjælpen og mon ikke jeg skulle finde ud af hvordan jeg laver en ghost ting, så jeg ikke kommer ud i det her igen!!!
OG backup i en fart :-)
Avatar billede tuep Nybegynder
02. september 2010 - 11:38 #6
Nå, ja, smid lige et ´svar´
Avatar billede Poko1 Ekspert
02. september 2010 - 11:55 #7
Godt held.:-)