Avatar billede eskesne Nybegynder
30. august 2010 - 16:38 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

HJÆLP: Har brug for eksperthjælp. Har brændt min computer af... Tror jeg. 200 point.

Hey... Har søgt lidt om der skulle have været en igennem tiden, der har haft det samme problem som jeg har nu. Men det ser ud til det kun er mig der er så skovle dum.

Jeg sidder og kigger ind i min computers hardware, og kommer til at se, at jeg da egentlig har en ekstra harddisk, som jeg ikke har sat til. Jeg tænker "Hvorfor fanden bruger jeg egentlig ikke den?" og slår den til. dette var jo selvfølgelig en klar hjerneblødning, da jeg jo havde glemt, at jeg kort forinden havde tændt computeren. I det samme harddisken bliver sat til slukker computeren, og vil selvfølgelig ikke tænde igen.

Hvad tror i jeg har smadret, og hvad gør jeg? Hardware er ikke min stærke side.
Avatar billede eskesne Nybegynder
30. august 2010 - 16:40 #1
Det skal siges, når jeg trykker på "tænd"-knappen, sker der absolut ingen ting.
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
30. august 2010 - 16:51 #2
Prøv evt at tage strøm stikket ud af computeren, tryk et par gange på tænd knappen (For at fjerne rest strøm), sæt strøm stikket i igen, og se om den vil tænde..

Virker det ikke, kan du prøve at kortslutte din strømforsyning, dog UDEN at denne er sat til bundkort eller noget andet hardware

(Se evt guide her: http://www.metacafe.com/watch/729606/how_to_test_your_computers_power_supply_psu/ )
Virker strømforsyning ikke, ja så er det den. Virker strømforsyning, så er det dit bundkort
Avatar billede eskesne Nybegynder
30. august 2010 - 16:59 #3
Det var dog utroligt... Det hjalp at tage stikket ud og pumpe startknappen lidt. Jeg havde smidt computeren ud af vinduet før jeg var kommet på sådan noget. Du har da fuld fortjent de 200 point. Tusind tak mester.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. august 2010 - 17:01 #4
Mit bud er forsyningen er gået. Der er måske en grund til den harddisk ikke var sat på (kortslutning måske).
Du kunne når du får strømforsyning ud, kontrollere om den har en smeltesikring inde i hassen der er futtet af. Nogle modeller har dette. Andre modeller lugter ganske forfærdeligt bag efter. Ved ikke hvordan den status er hos dig lige nu?
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
30. august 2010 - 17:02 #5
Så lidt :)
Avatar billede eskesne Nybegynder
30. august 2010 - 17:03 #6
Nej... den lugtede nemlig ikke. Hvilket jeg også tog som et godt tegn. MEn det ser ud til det gamle svin virker igen :)
Avatar billede 220661 Ekspert
30. august 2010 - 17:04 #7
Nå så alligevel ikke. Det var da en god nyhed.
Husk du ikke selv skal lægge svar. Du skal bede hjælperen i en kommentar om at lægge svar, der er til løsninger og pointgivning.
Avatar billede eskesne Nybegynder
30. august 2010 - 17:05 #8
ahh.. det er der problemet er :D Sider også og prøver at finde ud af hvordan jeg giver fyren sine point.
Avatar billede eskesne Nybegynder
30. august 2010 - 17:06 #9
tfswebguy kan du ikke oprette et svar så?
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
30. august 2010 - 17:08 #10
jo da :)
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
30. august 2010 - 17:12 #11
Fik du forresten svar på dine nedbrud?

http://www.eksperten.dk/spm/754016

Ellers har jeg måske en løsning at smide derinde
Avatar billede eskesne Nybegynder
30. august 2010 - 17:17 #12
Der blev aldrig givet noget svar jeg kunne bruge til noget, derfor endte jeg med at købe en ny computer.
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
31. august 2010 - 16:00 #13
ok så smid et svar til dig selv og accepter det :)