Avatar billede Toby93 Nybegynder
29. august 2010 - 12:17 Der er 6 kommentarer

Intel vs. AMD

Jeg tænkte på, om Intel er så meget bedre end AMD,har jeg nemlig hørt. Min lillebror skal nemlig købe computer, og ved ikke om der er så meget forskel på det. Han skal ikke spille de så meget krævende spil. Kun så noget som sims og football manager. Han ville blive meget glad, hvis i ville svare hurtigs som muglig.
Tak på forhånd
Avatar billede Selas Nybegynder
29. august 2010 - 13:15 #1
Jeg er helt klart mest til Intel, men AMD er også god fine for at gøre det kort. ;)
Men pas på der er meget religion i det her.
AMD er helt sikkert fint til hans behov.
Avatar billede Toby93 Nybegynder
29. august 2010 - 13:33 #2
jeg kigger på disse computere

http://topdata.dk/product.asp?product=6721

http://topdata.dk/product.asp?product=7055

er der meget forskel på disse processorer? Eller er der andre forskelle jeg skal være klar på ?
Avatar billede Selas Nybegynder
29. august 2010 - 13:50 #3
Der følger en 22" skærm med til AMD maskinen? Så er den vidst at foretrække til hans behov.

Der er en test her dog med en smule langsommere intel end i de tilbud du har fundet, i spil testene er der et ok spring op til intel maskinens ydelse, men jeg tvivler på han vil kunne mærke det på nogen måde:
http://www.tomshardware.com/charts/desktop-cpu-charts-2010/compare,2433.html?prod[4483]=on&prod[4443]=on

Fuld liste:
http://www.tomshardware.com/charts/desktop-cpu-charts-2010/Gaming-Left-4-Dead-2,2433.html
Avatar billede kimtheman Novice
29. august 2010 - 14:20 #4
Er også mere til Intel, men som Selas siger, det er en smagssag/ erfaringer man har gjort sig.

Vil mene Intel processoren er bedst af de to bud.

Den har en 2 Mb større Cache, og dette ville man få brug for, når man afvikler flere ting på en gang.

Men man ser det jo også næsten på prisen. Hvor den med Intel er prisen for selve computeren, og for AMD der er det et helt computersæt til samme pris.

Det handler mere om, i finder den maxpris i vil give for en computer. Og finder ud af, hvad i præcist mangler, og dermed mener jeg. Skal der skærm til, tastatur, mus osv.

Så finder i ud af, hvad den skal bruges til, og ud fra dette finder man/ eller får hjælp til at finde, det bedste til de penge.
Eller nogle forskellige bud på, hvad der kunne være det bedste, og ud fra det vælger i så.
Avatar billede Selas Nybegynder
29. august 2010 - 14:39 #5
Nu lyder "hans lillebror som ikke spiller så meget krævende" til at være specielt krævende af sin maskine. ;)
Avatar billede kimtheman Novice
29. august 2010 - 15:12 #6
Nej men man kan jo ligeså godt, altid købe det bedste, man kan få for sine penge.