Avatar billede ohs Nybegynder
28. august 2010 - 15:39 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ekstern hardisk vil ikke starte

Jeg har en ekstern hardisk med USB tilslutning som ikke vil starte. Den står bare og klikker. Jeg har fået anvis et program som er free der har kunnet klare at komme i kontakt med hardisken. Linket til programmer er http://www.partition-tool.com Programmet hedder EASEUS Partition Master 6.1.1. Home Edition-Free

Er der nogen som kender programmet og har haft held med at komme i kontakt med hardisken igen, så man kan få alle sine data ud. Vedkommende som har anbefalet programmet har ferie og kan først spørge ham om 14 dage.
Avatar billede fromsej Praktikant
28. august 2010 - 16:21 #1
Hvis disken kommer med klik-lyde, så må du nok belave dig på at den er afgået ved døden.
Du kan være meget heldig, hvis du skiller kabinettet ad, og når så disken begynder at klikke, banke forsigtigt med skaftet af en skruetrækker eller lign. at få læse/skrive hovedet til at gå løs.
Lykkes det, så få lavet backup i en hulens fart.
Avatar billede claes57 Ekspert
28. august 2010 - 16:50 #2
jeg har haft flere der klikker - og det var hver gang pga manglende strøm.
Så tjek kabel (det skal være det, der fulgte med enheden) - er der dobbelt-stik i den ene ende, så sæt begge disse i pc (det giver mere strøm).
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. august 2010 - 17:11 #3
claes57 har helt sikkert ret jeg har 2 der kun kører med dobbelt USB kabel men de kører når de sidder i fra start.
Avatar billede ohs Nybegynder
28. august 2010 - 17:16 #4
claese57: Strømforsyning er ok, ved dette da jeg har 2 ekstern hardiste af samme mærke TrekStor. Jeg tror at fromsej har ret i at læse/skrive hovedet sidder fast på en eller anden måde. Nu er hardisken kun 4 måneder gammel og kvittering ligger som en fil på hardisken. Hvis jeg bryder plomben er der nok ikke nogen garanti, og ville derfor gerne havde mine data ud. Den har kostet knap 1.000,00 kr
Avatar billede claes57 Ekspert
28. august 2010 - 17:44 #5
jeg har også haft en, der blev tabt på gulvet - der gik stik internt i drev lidt fra hinanden. Disken i kassen skulle bare trykkes på plads - men når der er garanti på, så ville jeg lade sælger om at se på det.
Avatar billede ohs Nybegynder
09. december 2010 - 18:43 #6
Lukker