Avatar billede niklasnina Nybegynder
27. august 2010 - 14:32 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

hente data fra gammel til ny pc.

min veninde har købt en ny pc en acer stationær,vi skal nu have alle hendes data fra den gamle pc over på den nye,hvordan gør man nemest det.Det skal helst være en løsning hvor vi ikke skal begynde at skille pc´erne ad.Jeg syntes at have hørt at det kan gøres med et kabel tilsluttet begge maskiner.Den nye pc kører win7 og den gamle kører med winxp.
Avatar billede ukendtnu Nybegynder
27. august 2010 - 14:41 #1
jeg ville lægge det på en USB pen..
Avatar billede Poko1 Ekspert
27. august 2010 - 14:45 #2
Avatar billede ukendtnu Nybegynder
27. august 2010 - 14:46 #3
hvis du ikke er hjemme i netværksopsætning så er tiden hurtigt tjent ind..

har selv skaffet mig denne ligge sag.. dog i 16gb versionen. lige til at sætte i nøglebundtet ;)
Avatar billede ukendtnu Nybegynder
27. august 2010 - 14:46 #4
27. august 2010 - 15:14 #6
HEJ,

Der er flere måder du kan gøre dette på:

1: Hvis den gamle PC har USB indgange- læg alt på en USB-dongel (som beskrevet ovenfor)

2: Hvis IKKE Net-INDGANG (EThernet / Internet):

Brug RS/232c Porten i DOS emuleringen (langsomt men virker) med mindre du saelv vil lege Terminalabe og taste alt ind selv ..

3> Hvis NET :

Få fat i et LIGE-UD UTP kabel (eller STP) med RJ-45 i begge ender.
Konfigurer den ene som SERVER ogf den anden som klient. Og sæt læse/skrive adgng på alle diske på den gamle PC. Så kan du overføre som en mis... (men være forberedt på at det kan tage nogen tid..  Lavede selv dette på min gamle. Det to ca. 4 timer at overføre ca. 60 Gb - data .

KRistian