Avatar billede goje Nybegynder
27. august 2010 - 11:22 Der er 2 kommentarer

Natlig nedlukning af Win2k8 RC2 server

Er der nogen der har erfaring med at lukke Win2k8 RC2 servere ned om natten og starte dem op om morgenen?

Og findes der en software løsning så maskinen f.eks. går i hibernate mode og starter op igen på et fast tidspunkt?

Jeg er ved at kigge på at minimere vores strømforbrug og et par af serverne laver ikke noget om natten, så hvis behovet for køling og strøm kunne skæres ned på den konto ville det være fint.
Avatar billede arnholst Nybegynder
27. august 2010 - 12:09 #1
Umiddelbart ville jeg mene at det var en dårlig ide med at lukke en server ned om natten, selvfølgelig afhængig af hvad sådan en server laver, der foregår jo også interne ting på sådan en server. Men hvorom alting er, så kan det selvfølgelig lade sig gøre.

Nedlukning kan laves med en scheduled task, som kører en shutdown kommando.

Opstarts processen derimod er lidt mere kringlet, for det afhænger af hvilken type jern du anvender, og om BIOS understøtter auto power on.
Avatar billede riversen Nybegynder
27. august 2010 - 16:32 #2
har du overvejet virtualisering?