Avatar billede mr_eleganza Nybegynder
25. august 2010 - 11:54 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Eksportere e-mail adresser fra AD

Jeg vil exportere alle e-mail adresses fra AD.
Jeg brugte 'dsquery user "OU=London,OU=User Accounts,DC=intldn,DC=domain,DC=net"' til at exportere alle brugere til en text fil.
Med 'dsget user "bruger" -email' exporterede jeg deres primære e-mail adresse, men jeg vil gerne have alle adresserne som en bruger har.

Hvordan kan jeg gøre det?
Avatar billede romeo Nybegynder
25. august 2010 - 13:58 #1
Avatar billede mr_eleganza Nybegynder
25. august 2010 - 14:30 #2
Den har jeg allerede kigget på.
Når jeg kører den får jeg en fejl på linje 54, karakter 13, Error: 0x80005000.

Jeg tror at det er samme problem som er beskrevet her:
http://www.tek-tips.com/viewthread.cfm?qid=775481

Jeg har også prøvet den here: http://blog.drewery.net/2006/10/27/vbscript-to-export-smtp-proxy-addresses/ men den giver kun lidt under 500 resultater.

Og desværre er mine VB evner ikke gode nok til at fixe de to scripts...
Avatar billede mr_eleganza Nybegynder
25. august 2010 - 14:42 #3
Så fik jeg den alligevel til at virke ved hjælp af den her linje strUserDN = Replace(strUserDN, "/", "\/")

Det skript giver mig egentlig for meget information, men det kan jeg sikkert komme uden om...
Avatar billede romeo Nybegynder
25. august 2010 - 14:44 #4
Det vist en fejl den kommer med når du har en bruger eller gruppe med "/" i navnet?

Hmm må man kunne fixe på en måde.
Avatar billede mr_eleganza Nybegynder
25. august 2010 - 15:25 #5
Ja, det er vad problemet var og det blev fixet af den linje.
Avatar billede mr_eleganza Nybegynder
22. september 2010 - 12:29 #6
Det skript virkede stort set ikke, men jeg fandt ADFIND der gjorde det for mig med:
adfind -dc -b -nolabel -nodn -f "proxyaddresses=smtp:*" proxyaddresses