Avatar billede ThomasK Nybegynder
23. august 2010 - 17:56 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

diskpart finder ikke min usb nøgle?

Hej Eksperter.

Jeg er ved at installere Windows 7 på min netbook og skal gerne installere den fra usb. På forskellige sider på nettet står der skal jeg skal sætte usb'en i, og åbne diskpart.. Så langt så godt. men sætter usb'en i og skriver list disk og den finder kun mine normale harddiske. Windows finder fint usb nøglen og har også prøvet at formatere den via windows. Ingen problem. Men diskpart finder den ikke.

Hvad gør jeg ?
Avatar billede ThomasK Nybegynder
23. august 2010 - 18:13 #1
Det system jeg bruger diskpart fra er Windows XP, skulle det have noget at sige?
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
24. august 2010 - 15:10 #2
Jeg ville nok prøve en diskpart fra en Windows 7 eller Vista maskine...

Ellers er det muligt at hente en compatible version her:
http://technet.microsoft.com/en-us/magazine/dd535816.aspx
Avatar billede Poko1 Ekspert
25. august 2010 - 12:34 #3
Den letteste måde hvis man har Windows 7 DVD er at formatere en 4Gb usb til fat 32 kopiere indholdet fra DVD over på denne og så starte op og vælge usb som 1´s boot.
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
25. august 2010 - 12:50 #4
Pointen med diskpart er jo at gøre usb stikket bootable.. kan den ikke bootes fra, kan man ikke installere...

det er muligt det lykkedes for dig uden men alle vejledninger siger man skal udføre diskpart kommandoerne
Avatar billede Henry Novice
16. september 2010 - 23:46 #5
ellers prøv den her, det virker for mig

http://store.microsoft.com/help/iso-tool
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
17. september 2010 - 00:05 #6
Det er også en udmærket forslag, med det tool fra MS.
Avatar billede ThomasK Nybegynder
22. juli 2014 - 13:33 #7
Luk