Avatar billede rosa10 Nybegynder
21. august 2010 - 10:12 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor kan jeg ikke opdatere min computer?

Min computer skrev den skulle opdateres med 10 opdateringer. De mislykkedes allesammen. Hvad kan der være galt?
Den er også blevet utrolig langsom og fryser tit. Jeg har ryddet op og fragmenteret. Jeg har avast som virusprogram. Den skulle vel fange hvis der er en virus.
Jeg har windows XP. Er der nogen der kan hjælpe mig?
21. august 2010 - 10:25 #1
Hent følgende fix > http://djlizard.net/software/Dial-a-fix-v0.60.0.24.zip og gem det på skrivebordet.

Tryk på ikonet på skrivebordet > dobbeltklik på ikonet i mappen > dobbeltklik på Dial-a-fix exe > Udpak alle > følg guiden...

Følg så denne vejledning:

1. Dobbeltklik det blå tandhjul.
2. Klik på knappen "Flush Softwaredistribution"
3. Sæt flueben i "Fix Windows update"
4. Klik på knappen GO i nederste venstre hjørne.
5. Lad den køre færdig.
6. Genstart maskinen.
7. Nu burde du kunne installere de opdateringer.

---

...Den skulle vel fange hvis der er en virus... - Joooooo - men intet er perfekt...

---

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.
http://vistaguide.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

---

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe
Avatar billede rosa10 Nybegynder
21. august 2010 - 19:50 #2
Her er logfilerne. Den fandt en del fejl men jeg har ikke gjort noget ved det for det er vel det du skal se.

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 19:44:54, on 21-08-2010
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18702)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Windows Defender\MsMpEng.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\ZcfgSvc.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\PROGRA~1\Intel\Wireless\Bin\1XConfig.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\OProtSvc.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
C:\Programmer\Microsoft\Search Enhancement Pack\SeaPort\SeaPort.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
C:\WINDOWS\system32\VTtrayp.exe
C:\WINDOWS\system32\VTTimer.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\sm56hlpr.exe
C:\Programmer\Elantech\Ktp.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\ifrmewrk.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqSRMon.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EOUWiz.exe
C:\WINDOWS\mHotkey.exe
C:\Programmer\Java\jre6\bin\jusched.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Java\jre6\bin\jucheck.exe
C:\Programmer\FirstClass\fcc32.exe
C:\Programmer\Uniblue\RegistryBooster\registrybooster.exe
C:\WINDOWS\explorer.exe
C:\Programmer\internet explorer\iexplore.exe
C:\Programmer\AntiMalware Pro\AntiMalwarePro.exe
C:\Documents and Settings\Rosa\Skrivebord\HiJackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer,(Default) = Empty
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page =
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: Windows Live Toolbar Helper - {E15A8DC0-8516-42A1-81EA-DC94EC1ACF10} - C:\Programmer\Windows Live\Toolbar\wltcore.dll
O2 - BHO: JQSIEStartDetectorImpl - {E7E6F031-17CE-4C07-BC86-EABFE594F69C} - C:\Programmer\Java\jre6\lib\deploy\jqs\ie\jqs_plugin.dll
O2 - BHO: IEButton Class - {F81D52BF-F2F1-4F49-BF5F-05664E803039} - C:\Programmer\UnH Solutions\Flash Saving Plugin\FlashSButton.dll
O3 - Toolbar: &Windows Live Toolbar - {21FA44EF-376D-4D53-9B0F-8A89D3229068} - C:\Programmer\Windows Live\Toolbar\wltcore.dll
O4 - HKLM\..\Run: [VTTrayp] VTtrayp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [VTTimer] VTTimer.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SMSERIAL] sm56hlpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KTPWare] C:\Programmer\Elantech\Ktp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IntelZeroConfig] C:\Programmer\Intel\Wireless\bin\ZCfgSvc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IntelWireless] C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\ifrmewrk.exe /tf Intel PROSet/Wireless
O4 - HKLM\..\Run: [hpqSRMon] C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqSRMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [EOUApp] C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EOUWiz.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CHotkey] mHotkey.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre6\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [DWQueuedReporting] "C:\PROGRA~1\FLLESF~1\MICROS~1\DW\dwtrig20.exe" -t
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [UniblueRegistryBooster] "C:\Programmer\Uniblue\RegistryBooster\launcher.exe" delay 20000
O4 - HKCU\..\Run: [M8t6_MalAnk_a1T] C:\Programmer\AntiMalware Pro\AntiMalwarePro.exe
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [DWQueuedReporting] "C:\PROGRA~1\FLLESF~1\MICROS~1\DW\dwtrig20.exe" -t (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O8 - Extra context menu item: Add to Google Photos Screensa&ver - res://C:\WINDOWS\system32\GPhotos.scr/200
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra button: Flash - {43CF38F3-5AEC-45a3-AD31-04EB06E9C6CA} - C:\Programmer\UnH Solutions\Flash Saving Plugin\FlashSButton.dll (HKCU)
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://dk.msn.com/
O16 - DPF: {5ED80217-570B-4DA9-BF44-BE107C0EC166} (Windows Live Safety Center Base Module) - http://cdn.scan.onecare.live.com/resource/download/scanner/wlscbase5036.cab
O16 - DPF: {67DABFBF-D0AB-41FA-9C46-CC0F21721616} (DivXBrowserPlugin Object) - http://go.divx.com/plugin/DivXBrowserPlugin.cab
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1224415367250
O16 - DPF: {6F15128C-E66A-490C-B848-5000B5ABEEAC} (HP Download Manager) - https://h20436.www2.hp.com/ediags/dex/secure/HPDEXAXO.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
O23 - Service: avast! Web Scanner - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
O23 - Service: EvtEng - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
O23 - Service: Google Software Updater (gusvc) - Google - C:\Programmer\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Sun Microsystems, Inc. - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
O23 - Service: OwnershipProtocol - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\OProtSvc.exe
O23 - Service: RegSrvc - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
O23 - Service: Spectrum24 Event Monitor (S24EventMonitor) - Intel Corporation  - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe

--
End of file - 7654 bytes

Malwarebytes' Anti-Malware 1.46
www.malwarebytes.org

Database version: 4457

Windows 5.1.2600 Service Pack 3
Internet Explorer 8.0.6001.18702

mbam-log-2010-08-21 (19-39-56).txt

Skanningstype: Fuldstændig skanning (C:\|D:\|)
Objekter skannet: 181803
Tid gået: 1 time(e), 27 minut(ter), 3 sekund(er)

Hukommelses Processorer Inficeret: 1
Hukommelses Moduler Inficeret: 0
Registreringsdatabasenøgler Inficeret: 0
Registreringsdatabaseværdier Inficeret: 1
Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret: 0
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 6

Hukommelses Processorer Inficeret:
C:\Programmer\AntiMalware Pro\AntiMalwarePro.exe (Rogue.AntiMalwarePro) -> No action taken.

Hukommelses Moduler Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasenøgler Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabaseværdier Inficeret:
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\m8t6_malank_a1t (Rogue.AntiMalwarePro) -> No action taken.

Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Mapper:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Filer:
C:\Programmer\AntiMalware Pro\AntiMalwarePro.exe (Rogue.AntiMalwarePro) -> No action taken.
C:\Documents and Settings\Rosa\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\47W1C2YI\anti-malware-pro-v04[1].exe (Rogue.AntiMalwarePro) -> No action taken.
C:\Programmer\AntiMalware Pro\Cl.exe (Rogue.Multiple) -> No action taken.
C:\Documents and Settings\All Users\Skrivebord\AntiMalwarePro.lnk (Rogue.AntiMalwarePro) -> No action taken.
C:\Documents and Settings\Rosa\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\AntiMalwarePro.lnk (Rogue.AntiMalwarePro) -> No action taken.
C:\WINDOWS\system32\VolumeMSPrLam.dll (Rogue.AntiMalwarePro) -> No action taken.
21. august 2010 - 20:53 #3
Fik du noget ud af Dail-a-Fix ?

---

"AntiMalware Pro" er det program som bla. giver balladen. Men MalwareBytes vil nappe den...

---

... -> No action taken...
*SUK* - Du glemte denne 'detalje' mht MalwareBytes ->
... og herefter tryk på "Fjern det valgte" ...

Så - om igen med MalwareBytes !!!

---

"RegistryBooster" - tror jeg ikke en dyt på !!!
http://www.eksperten.dk/spm/905793
http://www.spywarefri.dk/forum/viewthread/77256/

Anbefaler AFINSTALL !!!

---

Du bruger en gammel version af Avast(4)
Afinstall
* Avast4
Install
* Avast5 (http://www.avast.com/free-antivirus-download) Husk at vælge FREE version...

---

Efter en gennemført scanning med Malware + Log -> Genstart normalt -> Frisk log fra HiJackThis her i tråden...
Avatar billede rosa10 Nybegynder
22. august 2010 - 00:00 #4
Jeg har installeret dail-a-fix og gjort som du skrev. Jeg ved ikke om det virker. Jeg har forsøgt at opdatere den nye avast. Den står bare det samme sted uden at opdatere. Måske er jeg bare for utålmodig.
Her er de 2 logs.
Malwarebytes' Anti-Malware 1.46
www.malwarebytes.org

Database version: 4458

Windows 5.1.2600 Service Pack 3
Internet Explorer 8.0.6001.18702

mbam-log-2010-08-21 (23-41-21).txt

Skanningstype: Fuldstændig skanning (C:\|D:\|)
Objekter skannet: 182760
Tid gået: 2 time(e), 5 minut(ter), 7 sekund(er)

Hukommelses Processorer Inficeret: 0
Hukommelses Moduler Inficeret: 0
Registreringsdatabasenøgler Inficeret: 0
Registreringsdatabaseværdier Inficeret: 1
Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret: 0
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 6

Hukommelses Processorer Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Hukommelses Moduler Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasenøgler Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabaseværdier Inficeret:
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\m8t6_malank_a1t (Rogue.AntiMalwarePro) -> Quarantined and deleted successfully.

Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Mapper:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Filer:
C:\Programmer\AntiMalware Pro\AntiMalwarePro.exe (Rogue.AntiMalwarePro) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Documents and Settings\Rosa\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\47W1C2YI\anti-malware-pro-v04[1].exe (Rogue.AntiMalwarePro) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Programmer\AntiMalware Pro\Cl.exe (Rogue.Multiple) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Documents and Settings\All Users\Skrivebord\AntiMalwarePro.lnk (Rogue.AntiMalwarePro) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Documents and Settings\Rosa\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\AntiMalwarePro.lnk (Rogue.AntiMalwarePro) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\system32\VolumeMSPrLam.dll (Rogue.AntiMalwarePro) -> Quarantined and deleted successfully.

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 23:49:52, on 21-08-2010
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18702)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Windows Defender\MsMpEng.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\ZcfgSvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\Intel\Wireless\Bin\1XConfig.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast5\AvastSvc.exe
C:\WINDOWS\system32\VTtrayp.exe
C:\WINDOWS\system32\VTTimer.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\sm56hlpr.exe
C:\Programmer\Elantech\Ktp.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\ifrmewrk.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqSRMon.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EOUWiz.exe
C:\Programmer\Java\jre6\bin\jusched.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast5\avastUI.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast5\aswRunDll.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\OProtSvc.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
C:\Programmer\Microsoft\Search Enhancement Pack\SeaPort\SeaPort.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast5\setup\avast.setup
C:\Documents and Settings\Rosa\Skrivebord\HiJackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer,(Default) = Empty
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page =
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: Windows Live Toolbar Helper - {E15A8DC0-8516-42A1-81EA-DC94EC1ACF10} - C:\Programmer\Windows Live\Toolbar\wltcore.dll
O2 - BHO: JQSIEStartDetectorImpl - {E7E6F031-17CE-4C07-BC86-EABFE594F69C} - C:\Programmer\Java\jre6\lib\deploy\jqs\ie\jqs_plugin.dll
O2 - BHO: IEButton Class - {F81D52BF-F2F1-4F49-BF5F-05664E803039} - C:\Programmer\UnH Solutions\Flash Saving Plugin\FlashSButton.dll
O3 - Toolbar: &Windows Live Toolbar - {21FA44EF-376D-4D53-9B0F-8A89D3229068} - C:\Programmer\Windows Live\Toolbar\wltcore.dll
O4 - HKLM\..\Run: [VTTrayp] VTtrayp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [VTTimer] VTTimer.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SMSERIAL] sm56hlpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KTPWare] C:\Programmer\Elantech\Ktp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IntelZeroConfig] C:\Programmer\Intel\Wireless\bin\ZCfgSvc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IntelWireless] C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\ifrmewrk.exe /tf Intel PROSet/Wireless
O4 - HKLM\..\Run: [hpqSRMon] C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqSRMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [EOUApp] C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EOUWiz.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CHotkey] mHotkey.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre6\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [avast5] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast5\avastUI.exe /nogui
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [UniblueRegistryBooster] "C:\Programmer\Uniblue\RegistryBooster\launcher.exe" delay 20000
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [DWQueuedReporting] "C:\PROGRA~1\FLLESF~1\MICROS~1\DW\dwtrig20.exe" -t (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O8 - Extra context menu item: Add to Google Photos Screensa&ver - res://C:\WINDOWS\system32\GPhotos.scr/200
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra button: Flash - {43CF38F3-5AEC-45a3-AD31-04EB06E9C6CA} - C:\Programmer\UnH Solutions\Flash Saving Plugin\FlashSButton.dll (HKCU)
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://dk.msn.com/
O16 - DPF: {5ED80217-570B-4DA9-BF44-BE107C0EC166} (Windows Live Safety Center Base Module) - http://cdn.scan.onecare.live.com/resource/download/scanner/wlscbase5036.cab
O16 - DPF: {67DABFBF-D0AB-41FA-9C46-CC0F21721616} (DivXBrowserPlugin Object) - http://go.divx.com/plugin/DivXBrowserPlugin.cab
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1224415367250
O16 - DPF: {6F15128C-E66A-490C-B848-5000B5ABEEAC} (HP Download Manager) - https://h20436.www2.hp.com/ediags/dex/secure/HPDEXAXO.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O23 - Service: avast! Antivirus - AVAST Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast5\AvastSvc.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - AVAST Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast5\AvastSvc.exe
O23 - Service: avast! Web Scanner - AVAST Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast5\AvastSvc.exe
O23 - Service: EvtEng - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
O23 - Service: Tjenesten Google Update (gupdate) (gupdate) - Google Inc. - C:\Programmer\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Software Updater (gusvc) - Google - C:\Programmer\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Sun Microsystems, Inc. - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
O23 - Service: OwnershipProtocol - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\OProtSvc.exe
O23 - Service: RegSrvc - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
O23 - Service: Spectrum24 Event Monitor (S24EventMonitor) - Intel Corporation  - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe

--
End of file - 7171 bytes
Avatar billede rosa10 Nybegynder
22. august 2010 - 09:45 #5
Jeg har nogen programmer som jeg ikke kan slette. Den skriver at windows installer er installeret forkert. Skal jeg oprette en ny tråd med det her spørgsmål eller bliver det muligvis rettet når vi får ryddet op her?
22. august 2010 - 10:03 #6
Bingo!

MalwareBytes fik nappet en del!

Det er mere om WINDOWS kan blive opdatere via WindowsUpdate ? Kan den det NU ?

---

I Dail-a-Fix er også en funktion til at 'fixe' "Windows Installer", prøv den lige...

---

Du kan også download/instaler http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html og bruge DET program til at afinstall diverse programmer. Den gør det bedre/grundigt ...

Dette mht [RegistryBooster] afinstalation...

---

Avast5 kan godt være 'tung' at opdater, det er typisk for Free versionen...
Avatar billede rosa10 Nybegynder
22. august 2010 - 15:41 #7
Jeg har fået slettet de programmer, jeg havde problemer med på tilføj/fjern programmer. Ikonerne er stadig på skrivebordet. Skal jeg bare smide dem i papirkurven eller er de på computeren stadigvæk.
Jeg har fået opdateret 10 af 11 opdateringer. Det er en klar forbedring. Før kunne jeg ikke opdatere noget overhovedet.
Da jeg havde slettet og opdateret kørte jeg en ccleaner og der røg også meget ud. Hvad gør jeg nu.
Avatar billede rosa10 Nybegynder
22. august 2010 - 16:44 #8
Jeg har forsøgt at fjerne programmerne med revoinstaller. Den fjernede en masse, men jeg kan stadig se programmerne i revoinstaller og på skrivebordet.
22. august 2010 - 20:08 #9
Øhhh - What ?
Har du fulgt guiden i RevoUninstaller ?
Avatar billede rosa10 Nybegynder
22. august 2010 - 21:34 #10
Jeg har trykket på tvungen afinstallering. Så fandt jeg programmet der og afinstallerede det. Jeg kan stadig se programmet i oversigten der og på skrivebordet.
Men bortset fra det virker computeren meget bedre end før. Den er meget hurtigere og fryser ikke mere. Så jeg kan godt leve med at der er lidt af programmet tilbage.
22. august 2010 - 21:36 #11
... hvilket (tilsynelandende stadig findes) program er der tale om ?
Avatar billede rosa10 Nybegynder
23. august 2010 - 17:15 #12
HP Photosmart express og HP Photosmart premier
23. august 2010 - 19:16 #13
... det er vel også en HP printer du har instaleret og bruger ?

Så la' dem være *S* ...

Hvad med "RegistryBooster" ???
Avatar billede rosa10 Nybegynder
23. august 2010 - 20:34 #14
Nej det er en canon. Hvad skal jeg med RegistryBooster. Kan du sætte et link ind til den hvis jeg skal gøre noget der.
23. august 2010 - 20:44 #15
Afinstall
* RegistryBooster !!!

Enten via RevoUninstaler eller [kontrolpanel] [Fjern programmer] ...

---

Samme med alt det der HP halløj...

---
Avatar billede rosa10 Nybegynder
23. august 2010 - 21:06 #16
Jeg kan ikke finde registry booster.
23. august 2010 - 21:20 #17
... Hmmm... stik mig en frisk log fra HiJackThis - så napper vi den/dem manuelt...
Avatar billede rosa10 Nybegynder
24. august 2010 - 19:02 #18
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 19:01:56, on 24-08-2010
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18702)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Windows Defender\MsMpEng.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\ZcfgSvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Alwil Software\Avast5\AvastSvc.exe
C:\WINDOWS\system32\VTtrayp.exe
C:\WINDOWS\system32\VTTimer.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\sm56hlpr.exe
C:\Programmer\Elantech\Ktp.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\ifrmewrk.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EOUWiz.exe
C:\Programmer\Java\jre6\bin\jusched.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast5\avastUI.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\FirstClass\fcc32.exe
C:\Programmer\internet explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Rosa\Skrivebord\HiJackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer,(Default) = Empty
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page =
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: Windows Live Toolbar Helper - {E15A8DC0-8516-42A1-81EA-DC94EC1ACF10} - C:\Programmer\Windows Live\Toolbar\wltcore.dll
O2 - BHO: JQSIEStartDetectorImpl - {E7E6F031-17CE-4C07-BC86-EABFE594F69C} - C:\Programmer\Java\jre6\lib\deploy\jqs\ie\jqs_plugin.dll
O2 - BHO: IEButton Class - {F81D52BF-F2F1-4F49-BF5F-05664E803039} - C:\Programmer\UnH Solutions\Flash Saving Plugin\FlashSButton.dll
O3 - Toolbar: &Windows Live Toolbar - {21FA44EF-376D-4D53-9B0F-8A89D3229068} - C:\Programmer\Windows Live\Toolbar\wltcore.dll
O4 - HKLM\..\Run: [VTTrayp] VTtrayp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [VTTimer] VTTimer.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SMSERIAL] sm56hlpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KTPWare] C:\Programmer\Elantech\Ktp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IntelZeroConfig] C:\Programmer\Intel\Wireless\bin\ZCfgSvc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IntelWireless] C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\ifrmewrk.exe /tf Intel PROSet/Wireless
O4 - HKLM\..\Run: [EOUApp] C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EOUWiz.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CHotkey] mHotkey.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre6\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [avast5] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast5\avastUI.exe /nogui
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\RunOnce: [FlashPlayerUpdate] C:\WINDOWS\system32\Macromed\Flash\FlashUtil10e.exe
O4 - HKUS\S-1-5-21-682003330-1993962763-725345543-1003\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe (User '?')
O4 - HKUS\S-1-5-21-682003330-1993962763-725345543-1003\..\RunOnce: [FlashPlayerUpdate] C:\WINDOWS\system32\Macromed\Flash\FlashUtil10e.exe (User '?')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User '?')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O8 - Extra context menu item: Add to Google Photos Screensa&ver - res://C:\WINDOWS\system32\GPhotos.scr/200
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra button: Flash - {43CF38F3-5AEC-45a3-AD31-04EB06E9C6CA} - C:\Programmer\UnH Solutions\Flash Saving Plugin\FlashSButton.dll (HKCU)
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://dk.msn.com/
O16 - DPF: {5ED80217-570B-4DA9-BF44-BE107C0EC166} (Windows Live Safety Center Base Module) - http://cdn.scan.onecare.live.com/resource/download/scanner/wlscbase5036.cab
O16 - DPF: {67DABFBF-D0AB-41FA-9C46-CC0F21721616} (DivXBrowserPlugin Object) - http://go.divx.com/plugin/DivXBrowserPlugin.cab
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1224415367250
O16 - DPF: {6F15128C-E66A-490C-B848-5000B5ABEEAC} (HP Download Manager) - https://h20436.www2.hp.com/ediags/dex/secure/HPDEXAXO.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O23 - Service: avast! Antivirus - AVAST Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast5\AvastSvc.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - AVAST Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast5\AvastSvc.exe
O23 - Service: avast! Web Scanner - AVAST Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast5\AvastSvc.exe
O23 - Service: EvtEng - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
O23 - Service: Tjenesten Google Update (gupdate) (gupdate) - Google Inc. - C:\Programmer\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Software Updater (gusvc) - Google - C:\Programmer\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Sun Microsystems, Inc. - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
O23 - Service: OwnershipProtocol - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\OProtSvc.exe
O23 - Service: RegSrvc - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
O23 - Service: Spectrum24 Event Monitor (S24EventMonitor) - Intel Corporation  - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe

--
End of file - 6924 bytes
24. august 2010 - 19:45 #19
Nøøøøøj - der er jo ikke noget Aktivt tilbage mht
* RegistryBooster
* HP 'halløj'

Hvis den findes, så SLET
C:\Programmer\Uniblue\

Hvis der er 'efterladenskaber' på skrivebordet/startmenuen mht. HP 'halløj' så SLET det manuelt...

---

Hvordan kører PC'en så nu ?
Avatar billede rosa10 Nybegynder
24. august 2010 - 20:13 #20
Jeg kan ikke finde noget uniblue. Jeg har slettet HP på skrivebordet. Den kører fint nu. Mange tak for hjælpen. Så kan jeg vel bare afslutte.
24. august 2010 - 20:35 #21
... check lige [Start] [Programmer] om der er noget HP 'halløj' der - HøjreMusseTast [Slet] ?
24. august 2010 - 20:38 #22
Opret et frisk SYSTEMGENDANNELSESPUNKT http://spywareinfo.dk/index.htm#/tip-og-tricks/opret_et_systemgendannelsespunkt.htm

--

CCleaner - Værktøjer - Systemgendannelse - Slet dem alle...

---

Defragmentering...

---

Så er du pænt kørende igen...
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-4