Avatar billede a55830 Praktikant
20. august 2010 - 14:33 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Dynamisk Computernavn

Hej SuperUsers

er der en mulighed for at man kan sætte et dynamisk computernavn
eks:

der er 10 undervisere der skal bruge den samme virtuelle maskine

men når bare 2 af dem er på kontoret er der navnekonflikt ,

lad os sige at undervuserne hedder peter og bo , deres normale Win7 maskine hedder firma-bo og firma-peter

kan man så få den virtuelle maskine til at hedde "vir-firma-bo" og "vir-firma-peter"

vi bruger VirtuelPC 2007 og Windows 7 Pro på selve maskinen
og Win XP på virtuel

håber der er en der kan hjælpe
Avatar billede leif Seniormester
20. august 2010 - 14:46 #1
Start maskinen op og ændre Computernavn på den
Avatar billede Vandreren Novice
21. august 2010 - 23:57 #2
Avatar billede a55830 Praktikant
23. august 2010 - 10:09 #3
det var jo ikke lige det jeg spurgte efter

det jeg har er en virtuel maskine der bliver kopieret ud på 10 maskiner

jeg har ikke adgang til alle 10 maskiner da de er fordelt over hele landet.

så hvis der var en parameter man kunne skirve i computernavn så den fik navn efter host systemet.

jeg ved godt hvordan man sætter et computernavn.....
Avatar billede a55830 Praktikant
01. februar 2013 - 00:23 #4
tak for den fine hjælp men det var jo ikke det spørgsmålet gik ud på