Avatar billede wenneberg Nybegynder
20. august 2010 - 10:10 Der er 1 løsning

Lacie d2 Quadra harddisk driller...

Jeg har erhvervet mig en Lacie d2 Quadra harddisk på 1T.

Jeg ville egentlig have haft den tilsluttet via mit eSata stik bagpå min Dell.

Windows finder harddisken fint, men når der skal kopieres filer på den eller fra den, går kopieringen i stå og pludselig er harddisken "væk", dvs. at harddisken ikke længere forefindes under "denne computer". Jeg har læst mig til, at chipsettet i min Dell ikke understøtter den harddisk efter hvad jeg har fundet ud af.

Pyt med det tænkte jeg og forsøgte så at forbinde harddisken via det firewire 400 stik som ligeledes forefindes bagpå min Dell.
Her er problemet så at windows godtnok finder drevet, men påstår at det ikke kan finde drivere til det, og det står så, som navngiven i "device manager" dog uden at have drivere installeret.

Jeg fatter det ikke da det er et uPnP drev og Lacie sagde jeg skulle prøve at slutte drevet til en anden pc, hvilket jeg desværre ikke har mulighed for.

Jeg har dog fundet et firewire pci kort som jeg har sat i min pc og her laver den også det samme nummer.

Ved USB forbindelse til drevet fungerer det fint, men det er jo ikke en ret hurtig overførselshastighed man har der. :(

Jeg håber lidt nogen her ved noget om disse ting og kan give mit et skub i den rigtige retning eller et tip eller to om, hvordan det evt. kan løses.

Ellers må jeg jo holde mig til USB.

Jeg har en DELL Dimension 8000, med Windows 7 64-bit, hvis der er brug for flere oplysninger sig endelig til.

Tak
Avatar billede wenneberg Nybegynder
17. januar 2011 - 09:42 #1
fandt selv en løsning.