Avatar billede mjustesen Nybegynder
19. august 2010 - 23:37 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

ekstern harddisk

Hej Jeg er ny her og har problemer med min eksterne harddisk!
Har måtte genindstallere xp på min bærbare og kan nu ikke få adgang til min eksterne harddisk (WD)længere. Den dukker op under denne computer som lokal disk men når jeg klikker på den, får jeg meddelelsen, disken i drev E er ikke formateret, skal den formateres nu? Og det skal den ikke da jeg har en masse data liggende. Under computeradm. dukker den op som disk 1 (primær partition. Der er desuden også drev C som primær partition(ved ikke om det er vigtigt!))men der står at den er aktiv og  100% ledig plads!! Kan nogen hjælpe..?
Avatar billede 220661 Ekspert
19. august 2010 - 23:52 #1
Har du forsøgt at tildele drevbogstav til den?
Står den i diskhåndtering uden drevbogstav?
Avatar billede klaverand Nybegynder
20. august 2010 - 07:53 #2
Jeg har før hørt om problemet, og det kan skyldes du har glemt at afmontere drevet, før det er taget ud af USB stikket.

Hvis #1 ikke hjælpe vil jeg anbefale at tage backup af harddisken igennem et system som er ligeglad med den forgående harddisk formatering.

Jeg anbefaler Linux (Ubuntu er nemt at bruge)
Ellers har Hirens Boot CD nogle gode aplikationer til genoprettelse af filsystem m.m.

Håber du får gang i den igen :)
Avatar billede cleveland Nybegynder
20. august 2010 - 08:45 #3
Du må lige lave lidt analyse af problemet ;)
Virker disken i en anden PC? (Kan du se dine data)?
Fejler den på ALLE dine USB porte?
Hvordan reagerer din PC med en anden ext. HDD på samme USB port?
Hvad med alle de andre USB porte med den nye ext. HDD?
Avatar billede langthjem Nybegynder
20. august 2010 - 08:54 #4
Hvilket filsystem har du tidligere benyttet på din WD disk?
Avatar billede 220661 Ekspert
20. august 2010 - 17:26 #5
Har du haft harddisken i under installation?
Har den mistet filtabel kunne dette prøves:
http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk
Har fået tippet af en god ven som anbefalede at prøve dette.
Har dog ikke selv prøvet det.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. august 2010 - 17:37 #6
Endnu en mulighed: http://download.cnet.com/Easeus-Partition-Master-Home-Edition/3000-2248_4-10863346.html

Har en knap oppe i programvindue der hedder "partition recovery"
Avatar billede mjustesen Nybegynder
22. august 2010 - 22:14 #7
Hej igen
Jeg har fåer løst problemet. Den sad i (den eksterne) under installation!
Har kørt testdisk og løst problemet. Tak for hjælpen:-.
Har lidt svært ved at gennemskue hvordan der tildeles point??
Avatar billede 220661 Ekspert
23. august 2010 - 16:10 #8
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-5
Nu har du jo lukket tråden, så du kan ikke give point her.
Men du kan stadig give point til den der har hjulpet.
Det gøres ved at oprette et nyt spørgsmål i samme kategori, og skrive som overskrift: "point til (brugernavn på eksperten)", og henvise til denne tråd. Så får vedkommende de point der var udlovet.
Husk at sætte point til 30 som i denne tråd.
Når det så er oprettet lægger hjælper et svar som du så accepterer.