Avatar billede pingvinvarmer Nybegynder
19. august 2010 - 16:25 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Se størrelse på e-mail før den sendes

Hej!

Er der ikke et sted i Outlook 2007, hvor man kan se størrelsen på den e-mail man har skrevet, inden man trykker på send?

Altså hvor mange MB den fylder inkl. vedhæftede filer, indsatte billede mm.
Avatar billede supertekst Ekspert
19. august 2010 - 18:06 #1
Der er en egenskab "Size", som kan hentes via VBA. Umiddelbart tror jeg ikke den kan vises uden "yderligere hjælp".
Avatar billede 220661 Ekspert
19. august 2010 - 18:56 #2
Hvis de mellemlander i kladder kan man vel se størrelsen på den.
Herfra skulle man vel kunne finjustere den så den ikke bliver for stor, hvis det er det der er problemet.
Avatar billede pingvinvarmer Nybegynder
20. august 2010 - 08:05 #3
Supertekst:
Det kunne være en fin løsning at lave en macro der viser størrelsen. Men hvordan kalder jeg size funktionen til den e-mail jeg er ved at skrive?

Jeg har ikke brugt VBA i Outlook før. Kun i Excel. -og mit spinkle forsøg med message.size gav ikke resultat :)

220661:
Jeg har prøvet at gemme i drafts først. Men jeg kan ikke finde et sted hvor jeg kan se størrelsen. Jeg kan kun sortere efter størrelse, og så bliver alle dem der fylder mere end 5 mb lagt i samme gruppe "Extra-giga-large" eller hvad det nu er de kalder den.
Avatar billede pingvinvarmer Nybegynder
20. august 2010 - 08:13 #4
Arg!
Jeg er jo en amatør!

Der er selvfølgelig en kolonne i 'Drafts' som man kan slå til, der viser størrelsen.

Så løsningen er:
Gem udkastet til mailen, og kig i 'drafts'. Her står størrelsen af mailen, hvis kolonnen er slået til!

D'oh!

Nå, men tak for hjælpen anyway.
Avatar billede supertekst Ekspert
20. august 2010 - 08:16 #5
ok
Avatar billede 220661 Ekspert
20. august 2010 - 12:56 #6
Hvis du højreklikker på filen og vælger egenskaber kan du ikke det??
Avatar billede 220661 Ekspert
20. august 2010 - 12:59 #7
Drafts er det det samme som kladder jeg refererer til i #2?