Avatar billede learner Praktikant
19. august 2010 - 10:06 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

opasity problem med IE når jeg bruger prettyphoto 3.0

IE viser ikke opasity korrekt, men laver bare sort baggrund hvor jeg har bedt om opasity 0.8

Det er på denne side
http://www.petfoodnord.dk/pdinf-hundefoder-adult-rex-royal-adult-15-kg-zplit/products_id/179
klik på køb 3 gange og så kigger du i højre side efter et rødt banner hvor der står "du har nu optjent bonus - klik her og læs"

det er underligt for jeg gør akkurat samme som de gør på denne demoside
http://no-margin-for-errors.com/demos/prettyphoto_3.0/
og den virker fint i IE med opasity 0.8

jeg har bokset med at finde fejlen i mange timer og har forsøgt med ældre versioner af jquery og jeg har gjort altmuligt, men det vil bare ikke lykkes

Håber på hjælp, og har du hund eller kat, så sender vi lidt foder som tak for hjælpen ;o)
Avatar billede langthjem Nybegynder
19. august 2010 - 10:15 #1
Nu har jeg prøvet din side i både FF3.6, IE7 og IE8, men jeg får fin opacity i alle. Hvilken IE version tester du i?
Avatar billede learner Praktikant
19. august 2010 - 11:28 #2
min version er 8.0.6001
Avatar billede langthjem Nybegynder
19. august 2010 - 11:33 #3
Det er godt nok den tonede baggrund omkring boksen du har problemer med, ikke? Eller er det den sorte semitransparente kant om boksen?
Avatar billede learner Praktikant
19. august 2010 - 12:24 #4
hey jamen det er jo Dennis :D long time no see :o)

Det er selve baggrunden som er helt sort ved mig, men skulle være "transparent" og det er den i firefox
Avatar billede langthjem Nybegynder
20. august 2010 - 08:08 #5
Hej Michael ;-)
Uanset hvad jeg gør kan jeg ikke få den til at "fejle". jQuery plejer nu også at have styr på det med opacity.
Har du evt. prøvet at slette alle midlertidige filer i IE? Der kan jo ligge noget gammel kode gemt som forårsager fejlen.
Avatar billede learner Praktikant
20. august 2010 - 10:29 #6
Hej D
Jeps du har fuldstændig ret mht jquery, det funker bare.
Og dit forslag virkede.
Nu virker det også her hos mig :o)

Jeg slettede midl. filer og cache og genstartede min computer.

Nøj hvor skønt, det virker :o)

Tusind tak for hjælpen :D

Hvad går du ellers og laver? Slå evt på tråden på 22116322

Michael
Avatar billede learner Praktikant
20. august 2010 - 10:30 #7
ov smid os lige et svar
Avatar billede langthjem Nybegynder
21. august 2010 - 07:13 #8
Jamen det får du da så ;-)