Avatar billede globalemu Nybegynder
23. juli 2001 - 22:43 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

musen fryser

min mus fryser en gang imellem i win 2000, ? hvorfor og hvordan retter jeg dette ?

den er begybdt på det efter jeg har opdateret systemet indtil flere gange efter anbefaling fra microsoft, den gjordet det ikke i starten jeg brugte win 2000 det er ret generende
hilsen
Global Emu
Avatar billede zero-one Nybegynder
23. juli 2001 - 22:50 #1
Goddag!

Ikke for at være provokerende eller noget, men har du tjekket opsætningen af musen? Om den er sluttet ordentlig til? At du har den rigtige driver installeret? Har du set om der kan være kortslutninger i ledningen? Prøv en anden mus og hvis problemet fortsætter vil jeg foreslå du tager musen og computeren med ind til forhandleren! Hvis alt går galt kan du jo lave en backup og derefter formattere?!
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. juli 2001 - 23:00 #2
Det skulle vel ikke være en batteri drevet mus, så kunne batterierne være udslidte.
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. juli 2001 - 23:01 #3
Det er meget sjældent at en mus bare strejker i win2k.
Avatar billede t-rexz Nybegynder
24. juli 2001 - 13:12 #4
Langt ude måske. Men jeg havde samme problem med min USB-mus. Problemet opstod hver gang jeg havde en USB Cardreader tilsluttet. Ligepludselige gik musen bare ud. Fandt ingen anden løsning end at smide min mus i den almindelige port. Havde heldigvis en adapter.
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
24. juli 2001 - 13:14 #5
Smæk en 98 Bootdisk i  \'Start installation uden cd rom support\'

FORMAT C:

ADVARSEL! ALLE DATA PÅ DET IKKE-FLYTBARE
DISKDREV C: VIL GÅ TABT !
Foretsæt med formatering ? (J/N) ?

Avatar billede zyberwizard Nybegynder
24. juli 2001 - 13:14 #6
:-) Easy come and easy go ..
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. juli 2001 - 13:16 #7
Har du installeret Servoce Pack 2, ellers var det også værd at prøve, du kan hente den her:

http://www.microsoft.com/windows2000/downloads/servicepacks/sp2/sp2lang.asp

Husk at vælge sprog, dansk eller engelsk. Den fylder 100Mb!
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. juli 2001 - 13:18 #8
zyberwizard> hvorfor de billige løsninger, installer ditten og datten igen, manden bruger windows2000!
Avatar billede globalemu Nybegynder
25. juli 2001 - 19:31 #9
Tak til alle for svarene, men jeg er jo ikke blevet klogere desværre, det er en almindelig scroll mus  fra microsoft jeg tror den hedder ps2 musog ledningen fejler ikke jeg mener jeg har installeret service pack 2 og har ikke den største lyst til at formatere drev c der må være en anden løsnning ?

I skal jo regne med at den bliver frigivet efter et øjeblik og så virker den perfekt igen så det er et eller andet i computeren / programmet spm laver denne iriterende fejl.
de bedste hilsner til alle fra
Global Emu.

Avatar billede globalemu Nybegynder
25. juli 2001 - 19:35 #10
Tak til alle for svarene,
men jeg er jo ikke blevet klogere desværre, det er en almindelig scroll mus  fra microsoft jeg tror den hedder ps2 mus og ledningen fejler ikke noget jeg mener jeg har installeret service pack 2 og har ikke den største lyst til at formatere drev C der må være en anden løsnning ?

I skal jo regne med at den bliver frigivet efter et øjeblik og så virker den perfekt igen så det er et eller andet i computeren / programmet som laver denne irriterende fejl.
de bedste hilsner til alle fra
Global Emu.
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. juli 2001 - 20:06 #11
Lige et øjblik Global Emu, der var et eller andet i dit sidste indlæg der slog mig, jeg tror sgu der er din Norton antivirus der spøger eller en eller anden form for watchdog!

Adobe programmer plejer at blive plaget af dette fænomen, kuren er at gå ind i Norton Antivirus prog. og får den til ikke at åvervåge bestemte programme.
Svar mig lige på om du har Norton antivirus?

Takker iøvrigt for pointene ;o)