Avatar billede esj123 Nybegynder
16. august 2010 - 11:25 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Views i MSsql 2005

Hvis jeg har oprettet et view kommer dataene så til at fylde to steder i databasen altså både i alm db og i view'et ?
Vil det være hutigere at hente data fra et view end lave en stor select hvergang fra hele db'en ?
Avatar billede Syska Mester
16. august 2010 - 11:38 #1
Kort svar nej, det har pointers til dataen.

Men du kan lave et "Indexed" view, og ja, så fylder dine indexes jo selvf.

Du kan jo også hurtigt teste det i din SQL server.
Opret en shit load stor table, og lav et view af samme data.

mvh
Avatar billede esj123 Nybegynder
26. august 2010 - 13:47 #2
ok har fixed det tak for hjælpen og skriv et svar
Avatar billede Syska Mester
26. august 2010 - 16:59 #3
Hedder vist Materialized view i Oracle.

og svar.