Avatar billede duppe Nybegynder
15. august 2010 - 19:56 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Defekt Tv tuner (Samsung tv)

Hej...
Mit 40" Samsung fladskærms tv (model: LE40R89BDX/XEE)er begyndt og drille og er for tiden helt holdt med at virke. Jeg mistænker selv at det er en defekt tv tuner.
Det begyndte og slukke og genstarte når man skiftede kanal, og nogle gange var der kun sne på skærmen når man tændte. Dette kunne afhjælpes ved og slukke og tænde igen...
Nu er det holdt med at virke og der er kun sne på skærmen. Jeg har en HDD-optager og når jeg kører signalet der igennem kan jeg godt se tv.
Wii og DVD virker fint nok derpå.

Kan man udskifte tv-tuneren og kan det betale sig (fjernsynet er ca.4 år gammel)
Og kan komme en nyer digital C-tuner i...

På forhånd mange tak.
Avatar billede claes57 Ekspert
15. august 2010 - 20:34 #1
du kan evt koble tv på pc (hdmi eller usb), og opdatere tv's software. Se i manualen.
Har du lavet en programsøgning? Udbydere har det med at flytte de enkelte programmer når der skal være plads til nye.
Avatar billede duppe Nybegynder
15. august 2010 - 21:00 #2
Har prøvet og lave en programsøgning, dog uden held.
Er bange for at der ikke laves opdateringer til min model længere, men vil da prøve og undersøge det...
Hvis nogen har held til og finde et direkte link, tager jeg gerne imod.. :-)
Avatar billede duppe Nybegynder
17. oktober 2010 - 06:27 #3
lukker