Avatar billede canon Nybegynder
23. juli 2001 - 22:30 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Jeg skal til at købe et digitat kamara....

Jeg skal til at købe et digitat kamara. Er der nogen der har erfaringer med det, mht mærke, extra mini drive, etc. Hvad der bedst kan betale sig, jeg skal ca bruge 3000. Det skal være et hvor \'reaktions tiden\' ikke er 1 sec, for jeg har hørt noget om at der findes nogle kamara der ikke er gode til \'bevægelses\' billeder
mvh Gert =)
Avatar billede makse Nybegynder
23. juli 2001 - 22:35 #1
I næste nummer af Alt Om Data, tester de Digital kameraer i den prisklasse.
Avatar billede Beach Mester
23. juli 2001 - 22:36 #2
Prøv at læse lidt med her:

http://www.eksperten.dk/spm/48787
http://www.eksperten.dk/spm/72335

Der skulle være lidt at gå efter:-)

//Beach
Avatar billede kunze Nybegynder
23. juli 2001 - 22:36 #3
Her er en Genial side når det gælder køb af Digital Kamera!

http://www.dpreview.com/

Hilsen Simon
Avatar billede oersted-pedersen Nybegynder
23. juli 2001 - 22:40 #4
Med dit beregnede budget på 3000,- ville jeg råde dig til at invisterer i et videokamera istedet.(i samme prisklasse)Heraf kan du nemt og enkelt lave digitale billeder til pc o.lign. (det forudsætter c\'fø\'li\' at du har et video el. mpeg kort) Fordelen er at du nøje kan udvælge nøjagtig den rigtige \"grimasse\" ved et enkelt klik, fra en given optagelse. Jeg bruger det selv til min datters hjemmeside/dagbog og det er kanon :o)
Kvaliteten taget i betragtning, bliver den meget lige den fra et digitalt fotoapperat, når vi snakker din nævnte prisklasse. -Altså med et videokamera i samme prisklasse. Det er uhørt enkelt...
Avatar billede kunze Nybegynder
23. juli 2001 - 22:48 #5
http://www.ncparty.dk/PicsNCP6/ er der nogle billeder taget med et Canon A50 til 4300 kr. dengang... Det har nogenlunde samme kvalitet som et digital kamera til 2500-3500 kr.

Canon A50: http://www.dpreview.com/reviews/compare_post.asp?cameras=canon_a50&method=sidebyside

Hilsen Simon

Avatar billede zero-one Nybegynder
23. juli 2001 - 23:02 #6
Prøv at gå ind på http://www.edbpriser.dk og søg efter ét der passer til din pengepung! :o)
Avatar billede canon Nybegynder
23. juli 2001 - 23:17 #7
thx =)
>>beach..stor hjælp fra dine svar på
http://www.eksperten.dk/spm/48787
http://www.eksperten.dk/spm/72335
Avatar billede kunze Nybegynder
23. juli 2001 - 23:18 #8
Her kommer jeg med en ultimativ URL og så er der ingen point :(
Avatar billede canon Nybegynder
23. juli 2001 - 23:19 #9
kendte den =)
Avatar billede Beach Mester
23. juli 2001 - 23:19 #10
Takker mange gange:-)
Hvis der er lidt mere spec. spørgsmål med nogle funktioner mm. så er du jo altid velkommen til at fyre dem af. Mener selv jeg har lidt check på hvad det handler om*SS*

//Beach
Avatar billede canon Nybegynder
23. juli 2001 - 23:19 #11
jeg søgte bare folk erfaringer
Avatar billede canon Nybegynder
23. juli 2001 - 23:20 #12
>>beach oki =)
Avatar billede kunze Nybegynder
23. juli 2001 - 23:22 #13
Hehe! :)

Går nok =D
Avatar billede Beach Mester
23. juli 2001 - 23:27 #14
Da det går meget stærkt med udviklingen og priserne, så er det næsten umuligt at skrive noget spec. om et enkelt kamera da ingen aner hvad der sker i morgen eller på mandag.
Men de er blevet meget billige og man får ret meget mere for pengene i dag end for bare et år siden.

Jeg har selv brugt en del Olympus kameraer men vil ikke anbefale dem frem for andre da det er over et år siden jeg har købet det sidste af dem og dengang var det jo ikke det som man kan betale sig fra i dag:-(

Så gå ned i en masse butikker og hør hvad de har (husk at forlange at se nogle billeder på en skærm som du selv tager) så har du et udgangspunkt som er 10 gange bedere end hvad naboen siger selv om han er glad for det.
Som jeg plejer at sige... Man går heller ikke ud og køber en ny bil uden først at have prøvekørt den!

God jagt:-)

//Beach
Avatar billede kunze Nybegynder
23. juli 2001 - 23:45 #15
Det godt kamera er Nokon Coolpix 7-8-900... :)
Avatar billede Beach Mester
23. juli 2001 - 23:49 #16
Mener du ikke at \"Et godt kamera er Coolpix....)? *S*
Jeps, Nikon laver nogle ganske fine kameraer, og jeg vil også som en tommelfingereregl anbefale gå efter mærker som i forevejn laver ganske almindelig analoge kameraer da det har den nødventige optiske viden omkring ja..... bla. optik, lys og dennes brydning i glas!

//Beach
Avatar billede canon Nybegynder
24. juli 2001 - 00:04 #17
så lige nogle test med Canon EOS D30, og blev klart overrasket over kvaliteten, så måtte jeg se hvad det kostede på edbpriser.dk.....21.050,-........okay det er lidt i overkanten =)
http://www.imaging-resource.com/IMCOMP/COMPS01.HTM er en god måde at teste de forskellige kamera på
Avatar billede Beach Mester
24. juli 2001 - 00:09 #18
>>>canon
Ja, testbilleder fra uafhænglige er guld, men husk også at få det i hånden så du kan se om du kan \"snakke\" men dyret:-)
21.050,- er måske lidt i overkanten hvis du som udgangspunkt lå på 3.000,- men ja... De er kommet rigtig langt med kvaliteten. Men det varer stadig længe inden de kan klare en godt analogt kamera i samme prisklasse. Men det er en helt anden ting:-)

//Beach
Avatar billede canon Nybegynder
24. juli 2001 - 00:14 #19
havde engang et canon AE1 spejlreflex kamera, det tog utrolig flotte billeder, for et gammelt kamera at være (mener i øvrigt ikke det var så dyrt) men desværre blev det stjålet =(
Så nu har jeg kun kærestens kamera Nikon L35TW/AD, og det holder ikke =)
Avatar billede canon Nybegynder
24. juli 2001 - 00:16 #20
det er et som man siger \"idiotsikret\" kamera
Avatar billede Beach Mester
24. juli 2001 - 00:24 #21
Kender det godt, men et godt SLR kamera som bla. dit gamle kamera AE1 er kanon til at lave billeder med hvis man ikke lige står og skal bruge dem her og nu. Fordelen med det digitale er jo så, at det er lidt billigere hvis ikke man skal bruge print af det men bruger det til bla. web.

Skal jeg selv ud og lave et bryllup eller noget i den stil så bruger jeg selv et Mamiya 6X7 kamera uden motor, lysmåler, autofocus og alt det andet \"smarte\" der er lavet i dag. Men jeg får billederne i kassen på den bedst mulige måde da negativerne er 6X7 cm. store (så skal de ikke forstøres så meget for at lave print) og så det at jeg har 110% kontrol over kameraet. Det betyder mere end alt hvis det er billeder man skal have penge for:-)

//Beach
Avatar billede disky Nybegynder
24. juli 2001 - 08:44 #22
Brug nogle flere penge og køb et Nikon Coolpix 990 eller det nye 995.