Avatar billede andersberg Nybegynder
23. juli 2001 - 21:22 Der er 68 kommentarer og
1 løsning

NTFS til FAT 32, uden formatering!

Hvordan gør jeg dette?? Uden at købe at program!!! Jeg er bare træt af 2000, da jeg ikke kan se min brænder + cd rom drev. Grunden til de mange point er at jeg ikke selv har fundet sådan et rogram, så nu er jeg ved at være rimelig desperat!!!!!
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2001 - 21:24 #1
ja jeg kender kun partion magic som kan gøre det uden data tab men det koster altså penge
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. juli 2001 - 21:25 #2
Det var jo den jeg foreslog i dit tidligere spørgsmål!

http://www.eksperten.dk/spm/85861
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2001 - 21:25 #3
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. juli 2001 - 21:26 #4
Der er da kun en vej, formater harddisken og vælg et andet OS! Hvor svært kan det være!
Avatar billede andersberg Nybegynder
23. juli 2001 - 21:27 #5
retaxes>>Men det er jo partition magic, og det koster jo!!!!
Avatar billede andersberg Nybegynder
23. juli 2001 - 21:28 #6
Ja, men jeg vil ikke miste mit data!! Har 42 GB, som jeg ikke kan brænde ud, da min brænder fucker op i W2K.
Avatar billede apollo69 Nybegynder
23. juli 2001 - 21:28 #7
Ca. 900,-
Avatar billede flyvende_farmor Nybegynder
23. juli 2001 - 21:28 #8
Partition magic har lavet en version i FREEWARE...

Brug det det er meget nemt
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2001 - 21:28 #9
andersberg>> du kan da ik forvente at sådan et godt program er gratis
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
23. juli 2001 - 21:28 #10
Har du mulighed for at låne en computer/anden harddisk, kan du overføre indholdet til denne. Formatere, og kopiere tilbage.
Avatar billede flyvende_farmor Nybegynder
23. juli 2001 - 21:28 #11
Avatar billede andersberg Nybegynder
23. juli 2001 - 21:30 #12
flyvdende farmor>>je, men det kan men ikke konvertere i!! Har prøvet demoen!!
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
23. juli 2001 - 21:30 #13
demo udgaven af partition magic kan INTET! den kan kun vise hvad programmet kan!
Avatar billede andersberg Nybegynder
23. juli 2001 - 21:30 #14
ericpedersen>>men det er bare lidt mange GB at overføre!!
Avatar billede apollo69 Nybegynder
23. juli 2001 - 21:31 #15
flyvdende farmor>> Det er en DEMO og kan ikke gøre en skid.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
23. juli 2001 - 21:32 #16
andersberg>>et andet forslag:
pil harddisken ud og sæt den over i en vens pc med win2k og som har en brænder der fungerer!
Avatar billede andersberg Nybegynder
23. juli 2001 - 21:32 #17
space>> hvem ved, det kan godt være at nogen har lavet det i en gratis version!!
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. juli 2001 - 21:32 #18
den prodemo kan nok ikke det den skal, der er som regel begrænsninger på det. eric-pedersen kom med et udmærket forslag.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
23. juli 2001 - 21:32 #19
ups, det havde eric-pedersen foreslået! glem mit svar :)
Avatar billede flyvende_farmor Nybegynder
23. juli 2001 - 21:33 #20
kan man ikke *host* Cracke det *GGG*

Ej det var kun en joke....
Avatar billede flyvende_farmor Nybegynder
23. juli 2001 - 21:33 #21
Men så prøv med F Disk...
Avatar billede apollo69 Nybegynder
23. juli 2001 - 21:33 #22
Er de 42 gb ikke 900,- værd?
PM er et godt og stabilt program.
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. juli 2001 - 21:34 #23
flyvende farmor har nogle flyvske tanker ;o)
Avatar billede andersberg Nybegynder
23. juli 2001 - 21:34 #24
kimrosgaard>> men det tager bare pænt lang tid at brænde!!! Og det er jo total nemt at lave fra Fat 32 til NTFS!!! Så derfor tænkte jeg at der burde være et program (gratis) som kan den anden vej!!
Avatar billede andersberg Nybegynder
23. juli 2001 - 21:35 #25
apollo69>> det ved jeg ikke helt!! Jeg gider bare ikke gi 900 kr for et skide program, jeg bruger en gang!!
Avatar billede apollo69 Nybegynder
23. juli 2001 - 21:36 #26
Du kommer til at bruge det igen er jeg sikker på.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
23. juli 2001 - 21:37 #27
andersberg>>der er også den løsning at du får fat i en FAT32 formateret harddisk og sætter i din pc og så kopierer alt hvad der er på NTFS-drevet over på FAT32 drevet! så har du alle dine data i FAT32 format. dog skal du geninstallere dit styresystem, men du beholder dog dine data!
Avatar billede andersberg Nybegynder
23. juli 2001 - 21:39 #28
apollo69>> og jeg kan jo heller ikke bruge hverken brænder eller CD rom drev, så jeg kan jo ikke installere det!!
Avatar billede bobbedude Nybegynder
23. juli 2001 - 21:40 #29
Så er det bare bad luck dude.
Avatar billede apollo69 Nybegynder
23. juli 2001 - 21:40 #30
Hmm, du siger noget;)
Avatar billede apollo69 Nybegynder
23. juli 2001 - 21:43 #31
kimrosgaard  kom med en god ide, men hvem ligger inde med en 45 gb hd de ikke bruger?
Avatar billede bobbedude Nybegynder
23. juli 2001 - 21:44 #32
Hvad med at finde en tapestreamer, har selv en 24Giga HP. Eller en DLT
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
23. juli 2001 - 21:50 #33
apollo69>>han kunne evt. sætte sin pc i netværk med en der måske har 42 gb ledig diskplads, overføre hele lortet, formatere sit drev til FAT32, installere styresystem igen og så kopiere alle sine data tilbage via netværket :)
Avatar billede apollo69 Nybegynder
23. juli 2001 - 21:51 #34
Jeg har lige fundet det her:
\"Kan man konvertere et NTFS-filsystem til FAT32? Svar :  Nei\"

Kan det være rigtigt?
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
23. juli 2001 - 21:52 #35
nej, Partition Magic er så vidt jeg ved, det eneste program der kan lave det trick.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
23. juli 2001 - 21:58 #36
Key features remaining from previous versions of PartitionMagic include:

  * BootMagic, a powerful boot management tool with password protection for safe,
    effortless switching between multiple operating systems, using a graphical
    interface with full mouse support.
  * Converting to and from FAT, FAT32 and NTFS, including the ability to convert
    between file systems without losing data. Also includes support for ext2 and
    Linux SWAP file systems.
  * Cluster Analyzer, which offers options on cluster resizing and recommends
    solutions, so users donÆt have to guess.
  * Wizard functionality, which guides users through partitioning tasks with the
    help of simple, step-by-step guides, with batch and execute commands.
  * DriveMapper, which updates drive letter references after adding or deleting
    partition(s).
Avatar billede apollo69 Nybegynder
23. juli 2001 - 22:00 #37
Avatar billede apollo69 Nybegynder
23. juli 2001 - 22:01 #38
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
23. juli 2001 - 22:06 #39
apollo69>>hvad er det lige han skal bruge recovery console til? det er da kun hvis hans win2k er fucked up at han kan bruge det til at kunne få adgang til hans filer! recovery console tillader ikke at han kan konvertere fra NTFS til FAT32!
Avatar billede apollo69 Nybegynder
23. juli 2001 - 22:13 #40
http://iats.missouri.edu/servlets/knowledgebase
Det var her et sted det stod.
Jeg leder lige videre, kan ikke lige finde det igen.
Avatar billede apollo69 Nybegynder
23. juli 2001 - 22:14 #41
F*ck, det er da også lige meget, andersberg kan jo ikke bruge CD-ROM. :(
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2001 - 23:12 #42
andersberg har du en e-mail adresse eller bruger du icq?
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2001 - 23:25 #43
Sorry Andersberg, jeg har fundet den.
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
24. juli 2001 - 15:35 #44
Hmmmm, hvad med, simpelthen at købe en 45 Gb. HDD mere......smide den i maskinen, lægge de ting der skal gemmes, over på den..........man kan da ALTID bruge sølle 45 Gb. mere......og en disk i den størrelse, koster jo det samme som PM.....:o)
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
24. juli 2001 - 15:42 #45
mr.athlon>>det har jeg foreslået ham længere oppe :)
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
24. juli 2001 - 15:53 #46
Aaaaaargh sorry.......det havde jeg ikke lige fået øje på......:o(
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
24. juli 2001 - 15:53 #47
:o)
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2001 - 16:46 #48
Andersberg din e-mail virker ikke længer :(
Avatar billede andersberg Nybegynder
15. august 2001 - 18:46 #49
Hmm......!!
Avatar billede Slettet bruger
15. august 2001 - 19:16 #50
Hmmm!!!
Avatar billede -mundi- Nybegynder
15. august 2001 - 19:18 #51
du kan downloade et program til konvertering af ntfs på www.download.com, det er uden tab af data... kan ikke lige huske en url men, det er der :-) JEg har selv prøvet
Avatar billede -mundi- Nybegynder
15. august 2001 - 19:47 #52
ellers er der den her

kør følgende mens du står i c:\\winnt\\system32\\ eller hvor din winnt nu ellers ligger...

convert c: /FS:FAT32, det er ihvertfald hvad man får at vide til MSCE kurserne
Avatar billede -mundi- Nybegynder
15. august 2001 - 19:49 #53
Det kan være du er nødt til at køre det fra command prompten eller via bootdisks, da det er system partitionen du vil formatere går jeg ud fra
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. august 2001 - 19:59 #54
Under win2k hjælp står der flg.

Convert
Konverterer FAT- og FAT32-diske til NTFS. Du kan ikke konvertere det aktuelle drev. Hvis convert ikke kan låse drevet, vil den tilbyde at konvertere det, næste gang computeren genstartes.

convert [drev:] /fs:ntfs [/v]

Parametre

[drev:]

Angiver det drev, der skal konverteres til NTFS.

/fs:ntfs

Angiver, at drevet skal konverteres til NTFS.

/v

Angiver kontroltilstand. Alle meddelelser vil blive vist under konverteringen.

Ingen steder står der at man kan gå den anden vej! Fra NTFS til FAT af en hver art!
Avatar billede -mundi- Nybegynder
15. august 2001 - 20:22 #55
Det er jeg godt klar over men har du prøvet den anden vej ?
Avatar billede -mundi- Nybegynder
15. august 2001 - 20:22 #56
altså at skrive fat32 :-)
Avatar billede Slettet bruger
15. august 2001 - 20:24 #57
Det kan heller ikke lade sig gøre med windows\'s egen formatering uden at miste data, men du kan skive til mig, jeg tror jeg har en løsning andersberg .
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. august 2001 - 20:48 #58
-mundi-> Hvis det kunne lade sig gøre havde det stået i Hjælp!
Man kan gøre det med PartitionMagic!
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. august 2001 - 20:57 #59
-mundi-> Prøv at se spm.:
http://www.eksperten.dk/spm/98908
Avatar billede andersberg Nybegynder
15. august 2001 - 21:11 #60
Jeg har fundet ud af det!! Men ellers tak for hjælpen!!
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. august 2001 - 21:56 #61
andersberg> Den går altså ikke med bare at acceptere sig selv og tage alle pointenene, alle dem der der har brugt tid og kræfter på at hjælpe dig bliver da skuffede.
Det er iorden at du beholder dem selv, det har du gjort før, men at du ikke kommer med en forklaring på din lsøning, det skuffer i hvert fald mig.

Næste gang du råber ulven kommer, ulven kommer, vil folk bare sige; Nå, det er bare andersberg, han råber tit sådan!
Så er der sq ingen der gider at hjælpe dig :o(
Avatar billede -mundi- Nybegynder
15. august 2001 - 22:05 #62
retaxes-->
  Det kunne jo være at microsoft havde lavet deres første fejl der :-)
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. august 2001 - 22:08 #63
hehe, det tror jeg ikke ;o)
På den anden side, hvis PartitionMagic kan gøre det skulle Microsoft også let kunne gøre det!
Avatar billede -mundi- Nybegynder
15. august 2001 - 22:10 #64
Jeg tror det er noget de med vilje har skjult, det er jo noget af et sikkerhedshul :-)
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
15. august 2001 - 22:46 #65
Hmmmmmmm, kan da kun give dig ret Retaxes.........men ok, han fortæller da at han fundet ud af det.....:-(
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. august 2001 - 22:54 #66
mr.athlon> Ville du ikke også gerne vide hvad han har fundet ud af, det er jo ikke første gang han stiller det spm.
http://www.eksperten.dk/spm/85816
http://www.eksperten.dk/spm/85861 - her var det dog kharder der fik 60 point!

Avatar billede mr.athlon Nybegynder
15. august 2001 - 23:45 #67
Jo sq.........vil da MEGET gerne vide det....det kunne jo være at vi kunne lære noget, og det er vel, mere eller mindre, det vi alle er her for....
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. august 2001 - 23:46 #68
Det er det jeg mener!
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
15. august 2001 - 23:51 #69
Løsning: 15/08 2001 20:24:42 skive=skrive