Avatar billede Arch-vile Nybegynder
11. august 2010 - 12:01 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

HP Officejet Pro K550 blæk problem

Dav alle, jeg har den her fine printer, jeg ikke god til printeret, de skal bare virke, men den her er en jeg har fået af noget familie, har virket upåklageligt til nu, den vil ikke printe sort, der er blæk og det hele, der sker bare nada. den kommer heller ikke med nogen fejl
Avatar billede 220661 Ekspert
11. august 2010 - 12:31 #1
Du har forsøgt at rense med software fra printer (toolbox)?

Er det lægnge siden du har printet kan blækket i enden på patronen være tørret ind. Du kan rense dette ved at bruge noget rensevæske, som er den rigtige måde.

Alternativt kan du prøve at hælde nogle dråber varmt vand på printerhovedet,og lade det opvarme og opløse blækket. Herefter tager man et stykke køkkenrulle,som man folder sammen og trykker ned på patronens printflade. Du må ikke gnubbe, da du kan komme til at tætne hullerne i patronen. Får du liv i den, så brug renseprogrammet og print nogle sider ud i bedste kvalitet, for at "skylle" patronen i gennem.
Avatar billede Arch-vile Nybegynder
11. august 2010 - 14:37 #2
det med softwaren har jeg læst andre steder, men jeg har ikke kunne finde det?? har instaleret hps software men kan ikke finde noget med det, problemet kom efter jeg ikke havde brugt den i små 3-4 uger, hvad "type" rensevæske snakker vi om?
Avatar billede 220661 Ekspert
11. august 2010 - 18:23 #3
Jeg har købt rensevæske gennem et firma der hedder Tryk Spar, da jeg en overgang fyldte partonerne selv.

http://www.trykspar.dk/shop/

Fulgte der ikke en cd med printer med software?
Avatar billede Arch-vile Nybegynder
12. august 2010 - 12:20 #4
der er software med, men der er ikke noget "toolbox" med, jeg har os prøved skifte blæk patronen men det hjlæp ikke noget
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. august 2010 - 12:45 #5
Det hjælper ikke at skiftet blækpatron - denne printer har seperate blæktanke og printhoved - og det er naturligvis printhovedet der er stoppet.

Kan du ikke rense det, kan du købe et nyt: http://www.shopping.hp.com/product/C9381A;HHOJSID=1FRMMjQDzy6HWpn1c2nWT84qRKX1MZhtGqmmBQyDkpWLvktvM4Zd!-2046679097?landing=supplies&category=&family_name=
Avatar billede 220661 Ekspert
12. august 2010 - 22:23 #6
Okay det er en printer hvor printhoved ikke skiftes med patroner. Så kan jeg godt se det er et større arbejde. Kan det belale sig at skifte dette hoved? Min nabo havde en printer af andet mæeke, og der kostede dette hoved temmelig meget.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
13. august 2010 - 08:08 #7
Når de er produceret, så hovederne sælges som standardprinthoveder, plejer det typisk at være en "high end" model, der er noget mere driftsikker, stabil og "trykkyndig", end standard lavprisprintere er.

Så hvis ellers printeren skal bruges i rimeligt omfang (og ikke kun 2 sider om ugen), kan det bestemt godt betale sig.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. august 2010 - 08:49 #8
Hvis du skal rense den med renssevæske, skal hovedet ud og stå i et bad med rensevæske. Det kræver ikke meget væske for at rense, da det er effektivt. Brugte selv en flad glasskål og kom ca 3-5 ml væske i og satte patronerne heri. Lod dem stå et par timer, og lod renseprogram i printer rense det sidste. Herefter blev patronerne kalibreret, og så printede den fint igen.
Avatar billede Arch-vile Nybegynder
04. september 2010 - 10:39 #9
220661 det virkede at rense hovedet
Avatar billede 220661 Ekspert
04. september 2010 - 10:42 #10
Det var da fint.
Så lægger jeg svar her, så tråden kan lukkes igen.
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-1